Marhamchurch - Meavy - Blackhawton - Reisverslag uit Blackawton, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Marhamchurch - Meavy - Blackhawton - Reisverslag uit Blackawton, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Marhamchurch - Meavy - Blackhawton

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

05 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Blackawton

Nadat we de route nog eens goed bekeken hadden, kwamen tot het besluit om toch maar niet verder door te fietsen naar Land's End maar de richting Plymouth te nemen. Door de vele steile klimmen zouden we te veel tijd verliezen. In Sandyway had de vrouw van de b&b gezegd dat daar niets te zien was, alleen rotsen en water . En de nogal prijzige hotels gaven de doorslag om de route in te korten. We fietsten nog een stukje langs de Atlantische oceaan van Bude naar Widemouth Bay en trokken dan naar het binnenland. We passeerden Brent Tor, een heuvel die een overblijfsel is van een oude vulkaan met op de top een kerk. In Tavistock begon er weer een mooi fietspad over een oude spoorlijn, de Drake Trail, genoemd naar Sir Francis Drake. Tavistock is de geboorteplaats van Drake die de eerste Engelsman was die de wereld rondzeilde. Dit pad loopt door een lange spoortunnel en er is ook een nieuwe brug die het dal overbrugd. Het fietspad eindigde op de voormalige luchtmachtbasis Harrowbeer. Tijdens WO II was Harrowbeer één van de vele vliegvelden van de geallieerden, nu is het een natuurreservaat. Overnachten deden we in Meavy bij Sue en Trevor Clarck. Trevor raadde ons aan om naar de plaatselijke pub te wandelen om te gaan eten en vertelde dat we dan zeker een Dartmoor Jaile Ale, het streekbier, moesten drinken. Wij hadden onze fiets genomen om naar de pub te gaan. Ver was dat niet maar wel steil maar zonder bagage ging dat heel vlot. Trevor zei dat niemand dat deed en als er al iemand bergop kwam dan was het naast de fiets. Crazy women, zei hij. Deze morgen kregen we een Engels ontbijt met sausages. Trevor vond dat we die toch echt eens moesten proeven en inderdaad ze waren lekker. We werden goed gesoigneerd met een zeer uitgebreid ontbijt. Iets na negen fietsten we dan richting Plymouth weer langs een spoorpad de Plym Valley Way. Prachtig pad door de bossen. Na Plymouth volgden we min of meer de kustlijn, met veel klimmen. En op een gegeven moment toch wel een erg slecht pad al moest dat dan doorgaan voor een national cycle way. Nu logeren we in Blackhawton in de George Inn. Tussen 4 en 6 uur konden we er niet terecht want dan was het gesloten maar het was uiteindelijk iets na zessen toen we toekwamen. Het weer was hier weer schitterend en hopelijk de volgende dagen ook. Dat was het dan weer voor vandaag.
Groetjes van Rita en Anita

• 06 Juni 2016 - 07:38

The Colruyt Man John:

Ne schoene helm Rita, daar gat ge nogal mee kunnen Fietsen. In ieder geval aan de beide dames congratulètions.
    John

• 06 Juni 2016 - 09:07

Koen, Britt En Laurien:

Goed bezig moeke en Rita!