Abbotsbury - Christchurch - Portsmouth - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Abbotsbury - Christchurch - Portsmouth - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Abbotsbury - Christchurch - Portsmouth

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

09 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

Gisteren fietsten we van Abbotsbury (Engeland) naar Christchurch. We konden de hele dag genieten van het mooie weer en het prachtige landschap. We zouden ook nog door militair gebied rijden maar er was een heel klein kansje dat de weg zou afgesloten zijn voor schietoefeningen, want dat gebeurde zelden. Maar ja hoor we hoorden het reeds van ver. Toen we zaten te picknicken stopte het geknal en wij dachten dat ze gestopt waren maar die soldaten zullen ook honger gehad hebben. Want toen we terug aan het fietsen waren begon het geschut opnieuw. Dus de weg was afgesloten en wij konden 11 km omrijden. In de namiddag bereikten we dan de veerhaven Shell Bay om met een kettingpont over te zetten naar Sandbanks. Vervolgens reden we langs de strandpromenade in Bournemouth, volledig verkeersvrij over een afstand van meer dan 10 km. Even later bereikten we ons hotel "the Manor" in Christchurch. Aan de oprit hing een bord met 5 sterren maar er was er al één afgevallen. Alles zag er allemaal picobello uit tot we wilden douchen. Geen warm water, even gaan informeren en ja ze waren vergeten om iets aan te zetten. Maar we moesten de kraan een paar minuten laten lopen dan zou er warm water zijn. Tien minuten en er was nog geen warm water. Ik had dan al maar een frisse douche genomen toen er tenslotte toch warm water uit de kraan kwam. Om 2 uur 's nachts ging ineens het brandalarm af. Zo'n hard geluid precies of ze stonden naast je bed met die sirene. Iedereen kwam op de gang kijken maar de manager zei iets van don't panic en weg was hij. Na een paar minuten was het gestopt. Maar even later sprong die sirene terug aan. Maar nu stopte het wat vlugger. Na een kwartier kwam er nog even één heel harde maar zeer kort sein en daarna was gedaan. Toen we vanmorgen gingen afrekenen was er voor ons een man die compensatie vroeg voor de slechte nachtrust die hij gehad had door die sirene. Wij kregen uiteindelijk ook 20 pond terug van hetgeen we betaald hadden.
Vanmorgen was het wat grijs en mistig toen we door het Nationaal Park New Forest fietsten. In dit park lopen er ongeveer 6000 pony's en paarden vrij rond.
We reden richting de veerhaven van Lymington waar we zouden overzetten naar Yarmouth op het eiland Wight. Vandaag begon in Wight een festival en er waren reeds verschillende festivalgangers onderweg met rugzakken en tenten. Wij maakten een rit langs de kust, met ook hier weer een prachtige verkeersvrije strandpromenade, en ook nog wat door het binnenland en kwamen dan bij de veerhaven Ryde waar we overzetten naar Portsmouth waar we nu de nacht doorbrengen. Hopelijk gaat er nu geen alarm af zodat we rustig kunnen doorslapen.
Dus slaapwel en tot de volgende.
Rita en Anita

• 11 Juni 2016 - 09:35

Elza En Luc:

Goed geslapen? Allee,nog enlele dagen trappen en hopelijk goei weer .In ieder geval proficiat en een goede thuiskomst.
    Elza en Luc