Blackhawton - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Blackhawton - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Blackhawton - Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

06 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Exmouth

Wat zouden we vandaag eens gaan doen? Als we nu eens gaan fietsen... Zo gezegd zo gedaan en het begon al direct met een stevige klim van een kilometer. Na een km of 10 moesten we een overzet nemen. Gelukkig lag de steiger tot vlak tegen de straat en konden we zonder trappen naar de ferry. We passeerden de villa waar Agatha Christie gewoond heeft maar die vanaf de straat niet te zien was. Van Brixham naar Torquay moesten we weer een ferry nemen maar dat was nog drie kwartier wachten. Dan een half uur varen en toen was het middag en hadden we nog maar 19 km gedaan. De volgende 20 km was het nog heel wat klimmen en toen we goed aan het afdalen waren maakte de fiets van Rita plots een krakend geluid zodat we het ergste vreesden, kapotte derailleur of het wiel paraplu. Maar het viel uiteindelijk mee. Er zat een verroestte nagel in de band van het achterwiel en als die onder de slikvanger kwam, kletterde dat enorm. Eerst kregen we die nagel er niet uit, maar met een tangetje ging het wel. Een paar centimeter zat die in de buitenband en de binnenband was niet geraakt want de band ging niet plat. De laatste 40 km reden we bijna altijd vlak en dat ging nog eens goed voorruit. We fietsten vanaf Dawlish naast de rivier de Exe tot in Exeter daar de brug over en terug naast de rivier tot in in Exmouth aan de monding van de rivier. Toen we hier rond 5 uur aankwamen lagen er nog veel boten op een droge zandvlakte en was er niet veel water te zien maar nu een paar uur later spoelt dat hier met heel veel kracht de riviermonding binnen. Het was weer aangenaam fietsweer na de middag heel warm maar 's avonds koelt het hier wel erg af. Het ziet ernaar uit dat het morgen ook droog blijft en dat we windaf kunnen rijden.
Zo tot het volgende verslagje dan maar weer.
Groetjes van Rita en Anita.

• 06 Juni 2016 - 22:39

Dirk Van Alphen:

Nonde kroeme nagel zou ons vader zeggen. Dat moet wel echt lukken dat die binnenband dan niet geraakt was!!
    Goed bezig meisjes. We blijven duimen!!

Dikke kussen,

Dirk