Portsmouth - Brighton - Saint Mary in The Marsh - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Portsmouth - Brighton - Saint Mary in The Marsh - Reisverslag uit New Romney, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Portsmouth - Brighton - Saint Mary in The Marsh

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

11 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, New Romney

We hebben heel goed geslapen en kregen weer een uitgebreid ontbijt. Het weer was weer goed en we reden regelmatig hele stukken langs de zee. Waar er geen weg langs de zee was trokken we het binnenland in en dan was het weer klimmen om de kliffen over te geraken. We kwamen ook nog een ploeg tegen die een enquete aan het doen waren over de sustrans fietspaden. Toen de gast die ons vragen stelde doorhad dat we geen Engelsen waren en uit Belgie kwamen begon hij inzet Nederlands. Hij was afkomstig uit Nederland, studeerde in Brighton en had een vriendin uit Brussel. Het ging erom dat deze actiegroep het fietspadennetwerk wilde verbeteren en uitbreiden.
's Avonds logeerden we in Brighton in een jeugdhotel. Het was meer een studentenkot en onze fiets hadden we maar mee op de kamer genomen. Het ontbijt was pas om half tien. Maar voor ons wilden ze dan toch ontbijt klaarmaken om acht uur. Er was tot een gat in de nacht geloop en geroezemoes op de gang.
Voor vandaag was er onweer voorspeld en we dachten dat we nog een serieuze bui over ons heen zouden krijgen want de lucht werd heel donker maar we hebben geen drup gezien en het is helemaal overgewaaid. Nu logeren we in een b&b op een boerderij, met een kudde van 300 Friese runderen. Het is een zuivel en akkerbouw bedrijf met 600 hectare landbouwgrond. Ze hebben hier nog paarden ook. Er was er eentje op de loop gegaan vanavond maar na een kwartier zagen we Amber met het paard terugkomen. Voor ons avondeten reden we naar de dichtstbijzijnde pub, acht kilometer heen en weer. Dat was in The Bell Inn in Ivychurch, een dorpje met maar enkele huizen en toch was het daar heel druk. Je vraagt je af waar al die mensen vandaan komen.
Morgen hebben we nog 40 kilometer te fietsen voor we in Dover zijn. Dus als alles meezit zijn we morgen terug aan de andere kant van het kanaal.
Nog vele groetjes
Rita en Anita

• 12 Juni 2016 - 00:01

Alexandra:

Veel succes.

• 12 Juni 2016 - 08:30

Jeannine:

Hallo Rieke en Anita!
    jullie hebben weeral veel leuke dingen meegemaakt,je zal weer heel wat te vertellen hebben.
    Nog veel fiets genot,en voorzichtig hee!
    k'ga me nu klaarmaken om te stappen .En vrijdag hebben we weer goed gezongen in Brecht.
    Tot het volgende verslag,waar we weer naar uitkijken.
    Groetjes JX

• 12 Juni 2016 - 08:53

Raymond:

Dat lijkt me een geweldige locatie . Nog veel trapgenot en tot binnenkort bij de woensdagfietsers.

• 12 Juni 2016 - 19:09

Leoa:

Hallo,
    Veel succes en bedankt voor het reisverslag