Reading - Holt - Chilton Polden - Reisverslag uit Bridgwater, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Reading - Holt - Chilton Polden - Reisverslag uit Bridgwater, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Reading - Holt - Chilton Polden

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

01 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bridgwater

Op dinsdagmorgen vertrokken we reeds op tijd omdat er in de namiddag regen voorspeld was. We fietsten langs het Avon & Kennet Kanaal. Op sommige plaatsen zijn de jaagpaden geschikt gemaakt voor fietsers op voorwaarde dat ze voorrang geven aan wandelaars. Het jaagpad getuigt niet altijd van een geweldige kwaliteit. Het fietsen gaat soms langzaam door de vrij groffe steenslag ofwel moet je een stuk over het gras. We kwamen ook door het Savernake Forest. De oudste bomen in dat bos zijn tussen van 1000 en 1100 jaar oud. Na dit bos doorkruisten we het stadje Marlborough. Daarna ging de route door het natuurreservaat Fyfield Down. De slechtste die we al gehad hebben. Door weiden en karrensporen en over een paardenrenbaan. Eenmaal we daar door waren, kwamen we in Avebury waar een grote steencirkel staat die dateert van 2600-2100 voor Christus.
Het is hier het land van de paardensport. Zo zie je in de heuvels een paard uitgebeeld in de krijtrotsen.
Daarna volgden we weer het jaagpad langs het kanaal waar we het laatste uur in de regen reden.
Vanmorgen was hat nog wat aan 't smossen toen we vertrokken maar vanaf 10 uur was het volledig droog. We fietsten langs het kanaal naar Bath waar we een fietshersteller zochten want Rita kon de ketting van voor niet op het kleinste kanwiel krijgen. De derde winkel die we aandeden vond toch tijd om dit vlug even te verhelpen. Van Bath naar Bristol fietsten we op het "Bristol & Bath Railway Path", een fietspad over een oude spoorwegbedding, het oudste en meest gebruikte fietspad in Engeland. Na Bristol volgden we de rivier de Avon. In Clevedon kwamen terug aan zee, met een prachtige pier. Nadien kwamen we op een voormalige spoorlijn, de Strawberry Line. In Cheddar, bekend van de kaas, verlieten we dit fietspad en begonnen we aan de klimmetjes. Die zijn al een opwarmertje voor morgen want dan komen er beklimmingen van 15 tot 30 %.
Het weer ziet er niet slecht uit voor morgen maar het blijft wel frisjes.
Groetjes van ons beide

• 02 Juni 2016 - 06:28

Lies:

Dames,
    we wensen jullie enorm veel succes toe!

• 02 Juni 2016 - 07:42

Alexandra:

Goed bezig dames!

• 02 Juni 2016 - 11:12

Leen & Tom, Tibe-Jasper-Jinthe:

We wensen jullie heel veel fietsplezier met heel veel zonnestraaltjes (die dan hopelijk tot hier schijnen!)
    Groetjes!

• 02 Juni 2016 - 19:56

Jos En Gerda:

We zijn iets langer dan 'even' niet online geweest wegens harddisk perikelen en nu zien we dat jullie al volop bezig zijn om Engeland onveilig te maken. Fiets nog maar met veel plezier door en zorg dat de regen, moest je die nog tegen komen, ginder blijft. Hier hebben we voorlopig wel genoeg gehad.
    Groetjes,
    Jos en Gerd

• 02 Juni 2016 - 21:18

Uit De Vogelenzang ( Robert & Lutgarde ):

Hebben jullie gemist bij het vertrek, maar vanaf nu willen we wel weten wat jullie allemaal uitspoken.

• 03 Juni 2016 - 09:36

Elza En Lukske:

Hopelijk alles OK bij Cameron.
    Voor het goeie weer moet je zeker niet in België zijn want maandag was het hier onweer alom en her en der overstromingen. De zon hebben we al een paar dagen niet gezien en de mensen zijn op verschillende plaatsen in de Kempen hun kelders nog aan het leegpompen.
    Kalmthout is gelukkig wat gespaard gebleven, dus geen natte voeten.
    In ieder geval veel trapplezier en niet teveel pech onderweg.
    Elza en Lukske