Onze eerste dag naar Compostela - Reisverslag uit Anhée, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Onze eerste dag naar Compostela - Reisverslag uit Anhée, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag naar Compostela

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

28 Mei 2012 | België, Anhée

Vanmorgen vroeg opgestaan en tegen 7.45 uur naar het dorpsplein gefietst. Er was al heel wat volk aanwezig om ons uit te wuiven. Clarice Dereydt kwam namens het gemeentebestuur een stempel in ons boekje zetten en we kregen ook nog een pin met het wapen van Kalmthout. Die konden we op ons fietstas spelden. De reporter van het Polderke was ook aanwezig. Het weer was heel goed en we hadden de wind vanachter. Raymond, Peter en Marcel hebben ons vergezeld tot in Ekeren. Ze haalden nog vele herinneringen op van hun tocht naar Compostela. Van Ekeren ging het naar Antwerpen, Mechelen, Leuven, Hoegaarden, Namen en dan Anhée. Het was zeer mooi fietsen langs het kanaal naar Leuven, het Ravel fietspad naar Namen en langs de Maas naar Anhée. We werden heel vriendelijk ontvangen door mr en mevr. Puissant. Er zijn hier ook 2 Nederlandse dames die te voet onderweg zijn. We hebben vandaag 164 km gefietst. Morgen zal het wel iets minder zijn. Waarschijnlijk fietsen we dan tot in Chateaux Porcien.
Bedankt beste mensen voor jullie aanwezigheid op het Dorpsplein, wij vonden dat geweldig dat jullie zo met ons mee leven.

• 28 Mei 2012 - 19:41

Luk En Hilde :

Beste fietsmadammen, wij hadden er graag bij geweest om jullie mee uit te wuiven maar de wekker liep niet op tijd af. Wij wensen jullie langs deze weg nog een fijne fietstocht zonder ongelukken of ongemakken.
    Knappe prestatie.
    Veel goede moed en volharding hé.

• 28 Mei 2012 - 19:43

Inge:

Veel succes !!! Ons ma is vandaag aan haar terugtocht begonnen.

• 28 Mei 2012 - 19:49

Jan De Aldiman:

He stoere fietsters, je hebgt er al van bij het begin het tempo in gezet. Proficiat al. De snelheid zal wel hoog geweest zijn, rita kennende. De hoge temperatuur heeft jullie niet afgeschrikt. Mij ook niet want ik fietste vandaag na

• 28 Mei 2012 - 19:49

Jan De Aldiman:

• 28 Mei 2012 - 19:52

Nog Maar Eens Jan De:

Weet niet wat er gebeurt maar mijn bericht wordt altijd onderbroken.
    Ik zei dus dat ik vandaag naar de bakker in Heide fietste en terug en was fier op mijn prestatie, 20 min. Ben nu juist tgerug van een bbq bij mijn oudste kleindochter in Rijkevorsel en was blij jullie verslag te lezen. Ga elke dag eens volgen wat ge ervan bakt. Goeie moed, goed humeur en sla jullie erdeur !!!! Groetjes en tot later.

• 28 Mei 2012 - 22:12

Jeannine:

Toffe prestatie dames voor de eerste dag,en met deze warmte.En fantastisch dat we weer mee kunnen volgen.Geniet met volle teugen van al het moois dat je onderweg ziet en tegen komt!

• 29 Mei 2012 - 05:48

Lisa Minderhout:

héél tof,veel geluk onderweg.leuk zo wat te lezen van ginder.succes.
    knuffel

• 29 Mei 2012 - 07:03

Kristel:

Ma'ke,Anita en Rita nog veel plezier onderweg en geniet ervan. Ma'ke we missen jou wel zene,maar het zal wel zo voorbij zijn. Verzorg je goed en tot gauw. Dikke kussen Axelle, Kristel en Pieter xxx

• 29 Mei 2012 - 18:38

Kleindochter Rita :

hey mammie het is hier maar saai en stil zonder jou met iedereen gaat alles goe groetjes charlotte en co

• 29 Mei 2012 - 19:28

Boaventura Marques A:

Succes dames,geef er een "trap" op!
    ;o)

• 29 Mei 2012 - 21:10

Frank En Liliane:

Hallo dames, jullie zijn weerom vertrokken. Chapeau, hoedje, petje klakske, alles halen we van onze hoofd voor jullie en dat jullie dit halen daar ben gerust in. We wensen jullie heel plezier en rijgenot.

• 29 Mei 2012 - 21:17

Elza En Lukske:

Amaai al goe gefietst, proficiat...
    We zullen zeker de reisavonturen via deze site volgen...

• 30 Mei 2012 - 07:06

Frieda Vanwesenbeeck:

bedankt luc voor je verslag , zo kunnen we het volgen en blijven op de hoogte.tof hoor.frida

• 30 Mei 2012 - 11:26

Marlies En Wim:

Beste fietsmadammekes. We wensen je nog een goei fietstochtje verder en bewonderen deze prestatie vanuit het nog warme Kalmthout! Dikke duim!

• 30 Mei 2012 - 17:40

Françoise Derijcke:

Amaai al goed gefietst zeg! Succes nog.

• 30 Mei 2012 - 19:48

Eggy En Lies:

hallo Anita, Lea en Rita!
    al een eindje onderweg, zo lezen en vernemen we links en rechts!

Anita,
    goed gestart na het communiefeestje van Tibe?

Lea, nu snap ik wel dat jij 1 juni geen kandidaat bent om een rondje van 5 km te fietsen in Nieuwmoer samen met de zesdeklassers van Maatjes!

Een mooie, veilige en vlotte fietsreis toegewenst, hoor!

• 31 Mei 2012 - 08:24

Lieve Hanssens:

Ik wens jullie veel plezier toe . Ik vind het plezant dat ik via deze blog de compostella route en de dagdagelijkse belevenissen kan opvolgen . Veel zon en goede beentjes toegewenst

• 31 Mei 2012 - 12:56

Ivo En Veerle:

Wij wensen jullie nog heel veel kracht, uithouding en plezier toe !!! Wij bewonderen jullie inspanningen en duimen voor het welslagen van deze fantastische onderneming ...

• 31 Mei 2012 - 18:43

Wim En Milia:

Een fantastische start, proficiat als het weer goed blijft fietsen jullie zeker vooruit op het schema. Probeer ook onderweg wat te zingen, daar wordt je altijd vrolijk van. we wensen jullie nog veel geluk, goed weer en een goede gezondheid toe.

• 31 Mei 2012 - 20:18

Elza En Luc:

Niet te zat in Reims hé want ik veronderstel dat jullie daar wel een glaasje zullen drinken.
    Schol op jullie succes!
    Plezant dat we een beetje kunnen meeleven.
    Groetjes!!!

• 01 Juni 2012 - 06:34

De Jo+frodo:

wij zijn de cederic aan het leren fietsen, zodat julie moeten opletten dat hij julie niet inhaald met zijn fiets zonder zijwieltjes. Thuis alles dik in orde,en wij wensen julie een geweldige reis. jo+alle kindjes

• 02 Juni 2012 - 20:28

E & KL:

Spijtig dat het ni zo gemakkeijk gaat om op het internet te geraken.....maar allee toch al + 800 km getrapt...en da bij 30°C...das zweten...in ieder geval nog een mooie trapreis verder

• 03 Juni 2012 - 18:23

Emmy Van Erwegen :

veel succes zou het ook nog is willen doen in mijn leven maar dan te voet

• 03 Juni 2012 - 20:39

Peter Kempenaers:

Vanuit Bourges: 1 dag vroeger dan hadden we mekaar nog kunnen ontmoeten in de Limousin waar we op verlof zijn.We wensen jullie un bueno camino.
    Cordiales saludos.
    Pedro

• 06 Juni 2012 - 11:31

Miek Costermans:

Beste dames, van harte succes gewenst op jullie trip naar Compostella. Sowieso al een dikke proficiat en chapeau;
    Miek

• 08 Juni 2012 - 19:13

Alenka:

Heel veel succes op jullie tocht! Ik bewonder jullie prestatie nu al. En breng maar veel zon mee terug naar Essen, we kunnen het gebruiken, we konden zelfs niet in het bos lopen door de vele plassen!
    Groetjes!

• 20 Juni 2012 - 17:17