met de wind vanachter - Reisverslag uit Delden, Nederland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu met de wind vanachter - Reisverslag uit Delden, Nederland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

met de wind vanachter

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

19 Juli 2011 | Nederland, Delden

Maandagmorgen half 8 ….regen, regen, regen. Waren we niet beter in ons bed gebleven? Nee geen denken aan want onze trouwe supporters waren reeds op post. Lea, Maria, Astrid en Luc en Elza kwamen ons uitwuiven. Vlug even de buienradar bekeken en om 10 na 8 zou het stoppen met regenen en inderdaad om 5 na was het zo goed als over dus vlug de tassen op de fiets nog even op de foto en weg waren we. We haddeb de wind mee
En het ging vooruit
Het ging vooruit
Het ging verbazend goed vooruit.
Windaf en droog weer. Even over de grens in de buurt van Chaam werd het toch nogal donker en begon het zowat te smosregenen dus even mijn zeiltje aangetrokken en we konden weer verder. De regen zette toch niet door dus en ’s middags waren we reeds in Vlijmen met 80 km op de teller. Terwijl we een koffietje gingen drinken heeft het goed geregend. Maar na onze middagpauze was het weer over en zo zijn we droog op camping “Rijk van Betuwe” in Kesteren aangekomen. Het was een heel mooie fietstocht met wisselende landschappen, door de bossen, door de Loonse en Drunense heide en over de dijken van de Waal en de Maas. Soms hadden we het idee dat we reeds ver van huis waren want zo fietsten we langs de “Canarische weilanden” en door het “laantje naar Parijs”. Om 20 na 4 waren we reeds op onze bestemming en hadden we 140 km in de benen. Lea had ons ’s morgens verrast met een fles Porto en nog wat lekkers. Dus eerst een aperitiefje op het mooie begin van onze reis. ’s Avonds toch maar niet te laat ons veldbedje opgezocht en heerlijk geslapen.
Dinsdagmorgen scheen de zon reeds vroeg in de tent dus dat zag er heel goed uit voor onze tocht. Eten, boterhammekes smeren voor onderweg en om 9 uur waren we weg. Prachtige tocht door de Veluwe en daarna een kanaal gevolgd van Zutphen tot in Delden. Regelmatig zie je hier ooievaars in de weien. ’s Middags waren we even de weg kwijt want in Nederland zijn de knooppunten niet altijd even goed aangegeven maar even een plannetje bekeken en een andere weg genomen want terugrijden doen we niet. Zo kwamen we langs een gezellig koffie en thee huis in Brummen waar we ons boterhammen konden eten. De eigenares had een heel verzameling aangelegd van koekedozen, koffie- en theepotten en allerhande huisgerief van de jaren stillekes. Dat stond allemaal buiten op het terras en op de parking. Toen ze zag dat wij daar foto’s van namen nodigde ze ons binnen uit om eens te komen kijken en daar was nog vanalles te zien. Klompen van klein tot groot van hare zoon, schaatsen, nog oude pakjes sunlight zeep, oude radio’s, een oude tv. Echt teveel om op te noemen. Zo heeft iedereen wel zijn hobby. Na 124 km kwamen we om half vijf aan op camping “Mooi Delden” De receptioniste van de camping had ons een goed adres aan de hand gedaan en inderdaad we hebben heerlijk gegeten. En dankzij de sponsering van Maria kon er een lekker flesje wijn wel af. Als er nog iemand zich geroepen voelt om ons te sponseren niet aarzelen … doen. In Kalmthout is het al aan het regenen hebben we gehoord maar hier zijn de vooruitzichten niet slecht, maar dat lees je dan wel in ons volgende verslagje.
Groetjes van ons allemaal.
PS Jo rijde gij het gras af en oppassen voor den draad
Euh Lea ons fles is al leeg brengde gij effekes een ander. We zijn nog ni zo ver weg. O ja de pralinnekes zijn ook op. ’t Waren der goei zenne.

• 19 Juli 2011 - 20:55

Aldiman ?????:

jawate, wat jullie presteren, ik ben me aan t geneeren, want regen en wind schijnen jullie niet te deren. Ik zal mijn energie wel anderes proberen af te reageren. Een koffieke op een zottegems terras, en dan vlug naar binnen rennen voor de grote dras. Den trappist werd waterachtig en de chipkes werden mij te machtig zodat mijn maag begon te proteren en ik mij op t twoilet geweldig moest weren omdat mijn maag begon te protesteren. Alle gekheid op ne stok, ik ben jullie fan en neem ne ferme slok om jullie te steunen bij jullie effort die heel moedig is zelfs bij 70 bofort.
    Groetjes, sloppel en hou vol, samen maken jullie lol en zo geraak je waar je wilt zijn, en wij, je supporters, vinden dat fijn.

• 20 Juli 2011 - 08:29

Leo:

Allee, ik lees dat ze veel dorst hebben. Drink vanavond maar een flesje op mijn kosten. De groeten uit Meer.

• 20 Juli 2011 - 12:24

Maria :

Ik ben blij dat de wijn gesmaakt heeft :-) hopelijk niet teveel regen meer op de trip, geniet er nog van
    groetjes
    wijnsponseringmaria

• 20 Juli 2011 - 16:23

Françoise:

Al prima gereden zeg. Om ook goesting te krijgen was het niet dat jullie nogal veel kilometers doen op één dag. Enfin, wij kunnen van thuis uit mee genieten.
    Succes nog en veel plezier bij het fietsen.

• 20 Juli 2011 - 17:53

Corina:

goed te lezen Maria dat jullie twee mooie dagen door Nederland hebben gereden en droog.
    Het verslag was heel prettig om te lezen.
    Ik duim voor droog weer.
    TOY,TOY,TOY

• 20 Juli 2011 - 18:49

Hugo:

Ik heb jullie bij me favorieten geplaatst, kwestie van jullie te volgen.
    Hopelijk nog veel windt af en droog weer.

• 20 Juli 2011 - 20:41

Ghislaine En Rik:

Maria en fietsgenoten gefeliciteerd met zulke mooie prestaties, nog veel fietsplezier en hopelijk ook nog zonnige dagen op jullie grote fietstocht, goede aankomst in Kopenhagen, we blijven jullie volgen via deze weg, groetjes.

• 21 Juli 2011 - 06:36

Jeannine:

Gelukt!
    Je hebt al heel wat afgefietst en leuke dingen gezien,hopelijk blijven de weergoden je wel gezind,Zet je beste beentje voor,en tot de volgende,groetjes,en proficiat voor iedereen,jaja ook voor knap Lucske en Elza.

• 21 Juli 2011 - 21:19

Kelly En Pieter:

Riat en de rest van de madammen, het gaat jullie blijkbaar goed af!!! Doe zo verder, en ammuseer jullie vooral!!!
    Wij zijn vanmiddag om 14h op de camping aan gekomen:" Terme Catez" in Catez ob Savi, nabij Bregicé in Slovenië, 28°C, blauwe hemel, de camping is echt super, en het zwembad is in één woord bangelijk, die glijbanen gaan echt leuk zijn als Pieter er met Kaat door zal glijden :p. Vandaag wel even wat regen gehad maar een leuke avond gehad voor de tent, gaan nu slapen om te bekomen van een vermoeiende reis slaapwel en tot snel!!!

Groetjes,

Kelly, Pieter en Kaat