Nog maar eens 3 etappes - Reisverslag uit Nogent-le-Rotrou, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Nog maar eens 3 etappes - Reisverslag uit Nogent-le-Rotrou, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Nog maar eens 3 etappes

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

16 Juni 2022 | Frankrijk, Nogent-le-Rotrou

Van Saint-Suliac naar Beauvoir bij de Mont Saint-Michel

We hadden een korte tocht voorzien om de Mont Saint-Michel te kunnen bezoeken. Na een tiental km bereikten we de kust en zagen toen reeds in de verte de beroemde rots opduiken alhoewel we nog meer dan 30 km moesten fietsen. Onderweg passeerden we verschillende oesterkwekerijen en we zagen ook veel molentjes waarvan bij de meesten de wieken verdwenen waren en als woonhuis dienden. We reden langs een klein kapelletje van Saint-Anne dat ergens helemaal in the middle of nowhere stond. Dat werd nog wel gebruikt voor exposities. Door een luikje in de deur konden we het mooie interieur zien en een beetje van de expositie. Tijdens de laatste kilometers van deze etappe verlieten we Bretagne om Normandië binnen te rijden. Bij het naderen van Beauvoir werd de gps op het adres van ons geboekte hotel ingesteld. Toen we daar aankwamen waren we toch wel verrast want het zag er wel heel chic uit en er hing een plakkaat met 5 sterren naast de deur. De baas van hotel kwam juist naar buiten en vroeg of hij ons kon helpen. Hij was heel vriendelijk en vroeg ons nog naar onze fietsreis, waar we vandaan kwamen en waar we nog naartoe reden. Maar het bleek dat ons hotel zo’n 200 m verder in de straat lag. Daar aangekomen waren het aantal sterren al een stuk minder. We mochten vroeger inchecken zodat we onze bagage konden achterlaten en reden dan naar de Mont Saint-Michel. We konden er helemaal met de fiets naartoe. Het was er heel druk. Veel souvenierswinkeltjes en restaurants. We hebben de abdij bezocht en enorm veel trappen gedaan. Tegen de avond keerden we terug naar ons hotel en daar kregen we te horen dat er geen warm water was om te kunnen douchen. Zelfs geen koud water kwam er uit de douchekraan. Dan maar aan de lavabo. We kregen wel als compensatie een gratis ontbijt. De gps had het eigenlijk toch wel goed voor met ons.

Van Beauvoir naar Carrouges

Vanaf Mont Saint-Michel verlieten we le velomaritime om de fietsroute la veloscenic te gaan volgen. Een route van ong. 440 km naar Parijs. We volgden nog een eindje de kust om dan af te buigen richting binnenland. We kwamen al veel minder fietsers tegen. Een gedeelte van de route was een oude spoorbaan. We hebben heel wat moeten klimmen. Op de oude spoorbaan was het vals plat en na al die kilometers hadden we toch al redelijk wat hoogtemeters. De laatste 40 km reden we langs de weg. Meer in de zon en meer klimmen. De laatste klim naar Carrrouges was weer een hele pittige. In Carrouges aangekomen was er niemand te bespeuren bij de chambre d’hotes. Toen we wilden bellen zagen we dat ze een bericht hadden gestuurd waar we de sleutel konden vinden. Zodoende konden we ons al installeren en douchen. Toen we in het dorpje op zoek gingen naar een eetgelegenheid bleek er niets te vinden. Dan maar terug gewandeld en toen was er wel iemand aanwezig die ons vertelde dat er op woensdag niets open was. E was alleen een pizza automaat. Daar wilde meneer ons wel naar toebrengen. Al goed want de eerste keer was er toch wel wat uitleg nodig.

Van Carrouges naar Norgent-Le-Rotrou

Ontbijt was er niet bij in de chambre d’hotes. We hebben wel koffie en thee kunnen drinken en we hadden nog een paar koffiekoekjes van de dag ervoor, dus reden we eerst naar de bakker voor ons verdere ontbijt. Op een bankje voor een kerk hebben we dan rustig zitten ontbijten. De tocht van vandaag ging weer grotendeels over een oude spoorbaan. Dit is heel goed rijden, niet teveel klimmen maar een nadeel is wel dat je niet veel ziet van de omgeving omdat je altijd tussen de bomen rijdt. Vanmiddag vonden we een mooi plaatsje om te picknicken vlak bij een voormalig stationsgebouw. Daar stond ook een grote kriekenboom. De onderste takken waren al kaal geplukt maar we slaagden er toch nog in om een tak naar beneden te trekken zodat we ook wat krieken konden eten. En het waren er goei. De laatste 10 km was het gedaan met de spoorbaan en was het weer klimmen vooral de laatste anderhalve km in het stadje zelf was het weer op de tanden bijten maar we zijn er geraakt. Hier was er wel een zeer vriendelijke ontvangst en er werd ons al direct fris drinken aangeboden.

• 17 Juni 2022 - 13:57

Leen & Co:

Zo te lezen zijn jullie weer super goed bezig en gaan de kilometers vlot op de teller!!
    Het ziet ernaar uit dat jullie ook dit jaar de pechpatrouille (lees: jaloerse schoonzonen) niet nodig zullen hebben ;-)
    Nog veel plezier en ik zou toch op de GPS voort gaan!