Namen - Kalmthout - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Namen - Kalmthout - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Namen - Kalmthout

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

26 Juni 2022 | België, Kalmthout

We vertrokken donderdag reeds goed op tijd aan deze laatste etappe want onze gastvrouw Annie had reeds vroeg een afspraak. Voor ons kwam dat goed uit want we hadden nog wel wat kilometers te doen. Vanuit Namen reden we richting Hoegaarden langs de Ravel route, een voormalig spoorbaan. De eerste 10 tot 15 km is het vals plat naar boven om uit de Maasvallei te klimmen maar daarna is het afdalen tot Hoegaarden. En met de wind in de rug ging dat goed vooruit. Daarna volgden nog de laatste klimmetjes naar Leuven. In Leuven fietsten we voorbij een raam waar in het groot “Rohloff” op stond. Hé dat moet de invoerder van het versnellingssysteem zijn dat wij op onze fiets hebben. Wij zijn toen even teruggereden want ik had toch een vraagje. Mijn rohloffnaaf lekt een beetje olie maar het is normaal dat die een beetje “zweten” was mij verteld. Even naar binnen gegaan en ja we waren op het juiste adres. Hij was zo vriendelijk om even te kijken en stelde vast dat het toch iets meer was dan zweten. “Doe je tassen er maar af, ik zal het direct nakijken”. Het was bijna 12 uur maar hij begon er direct aan. Wij mochten binnen onze boterhammetjes opeten en kregen er nog koffie en thee bij met een koekje. En terwijl werd mijn fiets nagezien en hersteld. De schakelkabelset werd vervangen onder garantie. Mijn wiel was helemaal proper gemaakt en wij konden na het eten en een babbel over onze fietstocht verder naar huis. Van Leuven ging het via de vaart naar Mechelen en vandaar langs de fietsostrade naar Kalmthout.

Onze fietstocht is alweer voorbij en het was weer een heel mooie tocht, vooral het eerste gedeelte langs de Atlantische oceaan. Het meeste klimmen was tussen Parijs en de Belgische grens. We hebben overal goed geslapen maar er gaat toch niets boven ons eigen bed.

Bedankt om ons te volgen op onze tocht en voor de commentaren. Het is altijd leuk iets te lezen van het thuisfront.

Groetjes van Rita en Anita

• 27 Juni 2022 - 11:04

Jos En Gerda:

Hallokes,

Gelukkig zijn jullie toch thuis geraakt (niet dat we daar ooit aan twijfelden). En geniet nu maar van ons Belgisch weertje. Dat wordt volgende dagen toch beter dan vandaag. Proficiat en tot de volgende,
    Jos en Gerda