Van Pœuc-l’Hermitage naar Saint-Suliac - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Van Pœuc-l’Hermitage naar Saint-Suliac - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Van Pœuc-l’Hermitage naar Saint-Suliac

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

13 Juni 2022 | Frankrijk, Saint-Malo

We logeerden in een b[e-38]b bij Ton en Monique. Hij is een Nederlander afkomstig uit Maaseik en getrouwd met een Française. Hij woont al 44 jaar in Bretagne. Zijn vrouw maakt mooie schilderijen. Zo had ze de rolluikkasten in de woonkamer heel mooi beschilderd. Dat was echt knap gedaan. Ook de tuin was een bezoekje waard met veel verschillende planten en bloemen. De gastheer was ook zo vriendelijk om de tuinslang klaar te leggen zodat wij onze fietsen konden afspuitenwant die zaten weer onder het stof. Na het ontbijt reden we dan richting Noordzee. Na zo’n 25 km kwam die in zicht. Vanaf dan volgen we de kanaalroute. Soms gaat de route weg van de kust om daarna terug dichter bij het water te komen. Zo hadden we in Cap Frehel na een stevige klim een fantastisch mooi uitzicht over de zee. In Dinar moesten we echter lang wachten op een overzetboot naar Saint-Malo waardoor we wel laat in onze b[e-38]b arriveerden.

• 14 Juni 2022 - 15:24

Jan Den Aldiman:

Altijd leuk om te horen.
    Mopke :
    Bij een verkeerscontrole kijkt een agent naar de autobanden en zegt : weet u dat het profiel niet al te best is ?
    Zeg, hoor eens sist de dame nijdig, u bent ook moeders mooiste niet hoor

• 15 Juni 2022 - 09:13

De Slijkstraaters:

Top, ondanks de mindere start met de vlieger gaat het fietsen al héél vlot, en zonder pech. Aan dit tempo gaan jullie snel terug zijn ;-) Ondertussen verwachten ze tegen vrijdag ook al temperaturen van boven de 30°C, maar ik denk dat jullie al goed geacclimatiseerd zullen zijn aan de zonnige foto's te zien..