Dag 6 - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Pontarlier, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

30 Mei 2013 | Frankrijk, Pontarlier

Vanmorgen zijn we dus eerst op zoek gegaan naar een fietsenmaker. We waren niet te vroeg vertrokken naar die fietswinkel omdat het regende. Toen we daar om half tien aankwamen deed hij juist zijn deur open. Toen we hadden uitgelegd wat er scheelde kwam zijn gast binnen en die begon direct aan de herstelling. Ondertussen haalden wij brood en drinken voor onderweg. Na een goed half uur was de fiets hersteld. Toen we terug naar de route fietsten kwamen we voorbij het bureau van tourisme en we besloten om daar nog een stempel te gaan halen en dan ook eens te horen welk de beste weg was om de stad uit te rijden. Misschien hadden we toch beter onze route blijven volgen want waar ze ons langs stuurden geraakten we met de fiets niet op. Dus hebben we een paar haarspeldbochten te voet gedaan. Verder ging het klimmen goed. Toen we vanmorgen vertrokken zaten we op een hoogte van 300 meter. Nu zitten we op een hoogte van 850 meter. Het was dus veel klimmen en tussendoor wat dalen door een prachtige natuur. In de namiddag werd het weer heel donker en begon het hard te regenen. We zijn toen in het gemeentehuis van Bian gaan schuilen. Dat duurde toch ruim een half uur. Toen minderde de regen wat en zijn we verder gereden. Bij het binnenrijden van Pontarlier hingen er weer zo'n zwarte wolken boven het gebergte waar we nog over moesten dat we besloten om maar te stoppen voor vandaag. Veel kilometers hebben we niet gedaan slechts 75. Maar omdat we wisten dat hier een jeugdherberg was dachten we dat het best was om hier te blijven, het was trouwens ook al 5 uur. Terwijl we voor het rood licht stonden vroegen we aan een man of het wist waar de jeugdherberg was. En ja hij kende de weg en vermits hij daar toch ook passeerde moesten we hem maar volgen. Hij was op rollerskates en ging er goed vandoor. Hij sprong over putjes in de weg en over transporen of het niks was. En wij met twee daar in volle vaart achteraan. We moesten ons best doen om hem te volgen, vooral in de bochten. Zo geraakten we bij de jeugdherberg maar die ging pas om half 6 open en terwijl we daar zaten te wachten kwam er nog een Hollander uit Oosterhout bij Breda, aangewandeld die ook onderweg is naar Rome. Vorig jaar was hij te voet naar Compostela geweest. Heel vriendelijk zijn ze hier niet en de vorige jeugdherberg was ook mooier en ruimer. Nu staan er 2 stapelbedden op een kamer die kleiner is dan die van gisteren, en daar stonden 2 eenpersoonsbedden in en een ijskast. We hadden een ruime douche en wc op de kamer. Nu een piepklein douche en wc op de gang. Eten konden we ook niet meer krijgen dus zijn we daarjuist een pizza gaan eten in het stadje. Voor morgenmiddag voorspellen ze hier heel veel regen dus gaan we proberen om morgen op tijd te vertrekken. Groetjes en tot de volgende keer

• 30 Mei 2013 - 22:19

Corine Mol:

Hallo luitjes,

Wat zijn jullie weer dapper bezig.

Ik ga jullie wat zon sturen want dat verdien je wel als je zoiets onderneemt.

groetjes Corine

• 30 Mei 2013 - 23:06

Lieve:

Jullie spreken van : vandaag hebben we MAAR 75 Km gefietst. Ik vind dat al een hele prestatie , zeker met die moeson en een stuiging van 500 meter . Dikke proficiat
    Er is wel droger weer op komst !

• 31 Mei 2013 - 10:37

Leo A - Meer:

Als het weer slechter wordt zullen de eieren waarschijnlijk op zijn. We zullen er nieuwe gaan brengen. Gelukkig voorspellen ze beter weer. Dat ge een beetje minder gefietst hebt vandaag.., echte profs hebben ook ne rustdag, bovendien hangen die ne hele dag naast of achter hunne auto.
    Houd er de moed maar in.
    Ik vraag mij af waar blijft den Aldi man met zijn beloofde dagelijkse mop?
    Zal ik er dan maar een vertellen.

Zegt die man: wij zijn gelukkig getrouwd.
    Zij is gelukkig en ik ben getrouwd.

• 31 Mei 2013 - 10:42

Leo A - Meer:

Oei, oei... Ik moet mij verontschuldigen tegenover den Aldiman. Hij had toch zijn dagelijkse mop gepost. Ik word een beetje rood tot achter mijn oren....
    Groetjes,
    Leo A

• 31 Mei 2013 - 11:42

De Thuisblijvers:

Hey Dames,

Hopelijk is het weer nu toch al iets beter want als we de verslagen lezen klinkt het niet zo goed.
    Hier schijnt momenteel het zonnetje, zal proberen een beetje mee door te mailen.
    Voor de rest staat alles hier nog recht en ja mama al je planten krijgen water en leven nog :-)
    Cedric vraagt bijna alle dagen of mammie nu al in rome is en wanneer ze terugkomt dus je word wel gemist.
    Hij is gisteren naar de kapper geweest en heeft mooie stekeltjes die hij je persé wil laten zien!
    Ons Kelly vertrekt volgende dinsdag voor 10 dagen naar Egypte dus die kan ook nog wat zon doorsturen als het nodig is.
    Nog veel fietsplezier!!!
    Dikke kussen, veel knuffels en nog meer groetjes
    De thuisblijvers
    xxxxxx