Dag 15 al - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 15 al - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 15 al

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

08 Juni 2013 | Italië, San Lorenzo Nuovo

Ongelooflijk hoe vlug de tijd vooruit gaat, reeds 15 dagen gefietst. Vandaag van Siena naar San Lorenzo Nuovo. We zitten hier vlak bij het meer van Bolsena. De uitzichten vandaag waren prachtig met inderdaad veel olijfbossen maar zonnebloemen hebben we niet veel gezien, misschien dat hier alles wat achter is dit jaar want de zonnebloemen die we gezien hebben waren zeker nog geen 30 cm hoog. Vanmorgen waren we al vroeg op pad. Om 7.15 u zaten we reeds op de fiets want gisteren waren we te laat aan de dom voor een stempel en men had ons gezegd dat als we om half 8 daar zouden zijn we dan een stempel zouden krijgen. Maar degene die daarvoor verantwoordelijk was wou pas om half 11 een stempel geven. Dus zijn we maar terug gereden naar de B&B en konden toen recht gaan ontbijten. Even buiten Siena was het omleiding en we volgden toen een stukje weg vande Via Francigena voor de wandelaars. Niet te doen met de fiets. We zijn een heel stuk te voet gewandeld omdat er zo'n diepe putten in de karrensporen zaten. Maar we geraakten toch weer op de goeie weg. Het was weer heel wat klimmen in de felle zon. In de namiddag was het bewolkt en waaide het een beetje, zodat het klimmen iets beter te doen was. Op een gegeven moment moesten we een helling op van 14% maar we zijn erop geraakt. Het was de eerste keer dat we een bord gezien hebben met de hellingsgraad. Toen we bovenkwamen was het ons niet tegengeslagen want we denken dat we al stijlere hellingen gedaan hebben, zeker in de zijwegen. Die zijn gewoonlijk stijler dan de hoofdweg. Rome ligt op ongeveer 120 km van San Lorenzo Nuovo. Dus zullen we maandag rond de middag in Rome zijn. Ciao tot volgend verslagje. Groetjes Rita en Anita
Beste Robert en Lutgarde dat we de bus hebben moeten nemen zit ons nog steeds niet lekker, we hebben er niet goed van geslapen en hopen als nog eens die Grand St. Bernard te kunnen beklimmen vooral voor de gemiste Lumumba boven op de top. Ik zal Franciscus de groeten doen van alle twee mijn echtgenoten. Wie weet leer ik nog een derde kennen. Want die Italianen moedigen ons nog al aan op de fiets. Touch heel onderweg

• 08 Juni 2013 - 22:16

Marcel Van Hemelrijck:

Dag Anita en Rita,
    Als ik al jullie verslagen lees, dan komen veel herinneringen boven en ... begint het een beetje (veel) te kriebelen. Het blijft jammer van de Grand St-Bernard en de Lumumba en .. de deugddoende hete thee van de zusters boven op de top. Maar dan hebben jullie nog iets om naar uit te kijken.
    Is Toscanië en Umbrië niet prachtig om door te fietsen? En gelukkig hebben jullie eenmaal de Alpen over ook zomers weer, want dat is toch prettiger fietsen. Waarschijnlijk zijn jullie toch nog bruin geworden?! Tot zondag Marcel

• 09 Juni 2013 - 01:22

Lies & Eggy:

Dag Anita & Rita,

Schitterend hoe jullie elke dag een stapje dichter bij Rome komen!
    Inderdaad,....de eeuwige stad ligt nu echt wel heel dicht bij!
    We wensen jullie voor morgen een onvergetelijke aankomst toe in het o zo mooie ROMA aan de TIBER!!!!

Ciao!
    Eggy e Lies

• 09 Juni 2013 - 16:33

Jos En Gerd:

Hallo Anita en Rita,
    Alle wegen leiden inderdaad naar Rome. Nog even en jullie hebben het bewijs geleverd.
    Groetjes,
    Jos en Gerd

• 09 Juni 2013 - 19:40

Dieter En Arne:

Goed zo moeke en Rita, jullie zijn er bijna. Nog veel succes met de laatste rit!

Groetjes,
    Dieter en Arne, Tine en Ivan

• 10 Juni 2013 - 08:41

Marlies En Wim:

Dag meisjes,

Onze excuses voor het laat reageren, maar we zijn jullie zeker niet vergeten.
    Ferme madammekes zijn jullie wel!!!! Karakter!!!!
    We duimen voor een verder goei verloop.
    Vanuit Kalmthout de groetjes en nog veel goeie moed gewenst.
    Awdoe.
    Twee vrolijke noten (ra.ra)