Dag 7 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

31 Mei 2013 | Zwitserland, Lausanne

Toen we vanmorgen opstonden en naar buiten keken was het al aan 't regenen. Na het ontbijt was dat nog zo en met volle moed zijn we dan vertrokken. We hebben maar 1 bui gehad vandaag van toen we vertrokken tot we na 91 km aankwamen in Lausanne. En het is hier nog aan 't regenen. We zagen de toppen van de bergen niet want die zaten helemaal in de mist. In de voormiddag zijn we dan de grens met Zwitserland gepasseerd. En het bleef maar klimmen. Tot 1200 m hoogte en toen kwam de afdaling in de regen en de mist. Van het mooie panorama hebben niet kunnen genieten. We zagen elkaar maar amper in de mist. Helemaal boven zagen we op een digitale thermometer dat het maar 3 graden was. We waren helemaal doorweekt en het water stond in onze schoenen, onze sokken die kon je zo uitwringen. We hebben een fietsroute naar Lausanne gevolgd die door een slijkerig bospad ging dus onze fietsen zien eer weer niet uit. Morgen weer iets zoeken om ze af te spuiten. Toen we eindelijk een bakker vonden waar je ook iets kon drinken hadden we geen Zwitserse franken maar uiteindelijk hebben ze toch onze euro's aangenomen. Maar daar hebben ze wel dik aan verdiend. En zo zijn we in Lausanne geraakt. We logeren hier in een geusthouse voor backpackers maar om daar te geraken moesten we steil omhoog de stad in. Vanop onze kamer op de vierde verdieping kunnen we het meer van Genève zien en de besneeuwde bergtoppen aan de overkant. Toen we hier aankwamen zagen we het meer niet eens want alles zat in de mist maar dat is nu toch al iets beter. Morgen fietsen we eerst verder langs het meer tot de monding van de Rhône en dan volgen we de rivier tot Martigny. Tot waar we morgen zullen geraken weten we nog niet want dat zal van het weer afhangen. Als we kunnen internetten verneem je dat morgen. Groetjes en stuur nog wat plezante moppen. (Hoe meer hoe liever)

• 31 Mei 2013 - 21:29

Alice En Ed:

he fietsmadammen of eerder natte dames...
    toch al een hele prestatie, we volgen het elke dag
    haal je fleece al maar te boven in de bergen.. koud, mistig... 't zal de moeite zijn...
    maar toch "jullie zijn keien !! dit gaat jullie lukken !!"
    nog héél veel succes verder en tot schrijfs
    alice en ed

• 31 Mei 2013 - 22:38

Leo A - Meer:

Aan de fietsmadammen: houd er de moed in want het duurt niet la

• 31 Mei 2013 - 22:45

Leo A - Meer:

Aan de fietsmadammen: houd er de moed in want het duurt niet lang meer dat je n'n hoop schone Italianen tegenkomt. Ik zou zeggen, trappen maar.

Staat er n'n Hollander aan de bushalte sip te kijken met zijn handen in zijn zakken en zijn lip op halfzeven. Zegt een Belg: het gaat je precies niet goed he makker! Nee zegt den Hollander, ik voel mij klote vandaag.
    Doe dan uw handen uit uw zakken zegt den Belg.
    De groeten,
    Leo A

• 01 Juni 2013 - 09:32

Elza En Lukske:

Hallo snelle natte madammen ge moet toch oppassen voor zatte zwitsers.....

Het weer is dus niet zo fantastisch, maar we hebben zojuist de Frank Euro gehoord en volgende week wordt het beter . Naar het einde van de week zelfs 24° , dan zal er voor jullie ook wel beterschap in zitten.
    Geniet vooral nog van de mooie landschappen (als ge ze ziet) en smeer de beentjes goed in.
    Uw lange broek en schoenen hebt ge dan waarschijnlijk nog niet moeten weggooien.

Elza en Lukske

Nu de mop van de dag:
    Stond er vanmorgen (echt gebeurd)een vrouw van 95 jaar bij mij op de stoep met een papegaai op haar schouder. Zegt ze tegen mij: "als je raad wat ik op m'n schouder heb, mag je met mij naar bed". Ik niet zoveel zin natuurlijk, dus zeg ik: "een olifant". Zegt zij .................. "ik zal het voor 1 keer goed rekenen !!!"

• 01 Juni 2013 - 10:31

Joke Bolssens:

zoeteke
    Ik kan mijn geluk niet op dat alle dagen om 7uur jullie verslagen kan lezen voordat cederic komt.
    Waar ik bang voor ben is dat jullie in tijdsnood komen voor jullie bestemming.
    Hier is alles dik in orde, buiten het gras. Dat je die twee concerten gemist heeft met het koor is geen probleem,daar de freddy noch altijd geen piano kan spelen. Als het is past had ik graag eens en telefoontje
    van u gehad. Voor de rest zorg ik zoveel ik kan voor de kindjes en kleinkindjes,daar moet u echt geen zorgen over maken. Verder wens ik jullie noch en veilige en voorspoedige reis toe.

UW VENTJE JO

• 01 Juni 2013 - 11:52

Maria En Dieje Van Ons :

Hallo moedige fietsters

met al dat regenweer, denk dan maar aan mij, en zing "theWild rover " dan zult ge nogal ne gank gaan, en zijn jullie zo in Rome
    dikke kusjes xxx

Van Maria en dieje van ons

• 01 Juni 2013 - 12:12

Ria En Frans:

Dag Anita en Rita,

Wij kunnen nu ook jullie reisverslag volgen, want we hebben de gegevens doorgekregen van onze schoondochter Leen.
    We wensen jullie veel zonnige fietsdagen want het weer bij jullie was wel bar slecht.
    Vandaag hier frisse wind, maar droog.
    Nog veel fietsplezier.

Ria en Frans.

• 01 Juni 2013 - 16:09

Britt En Koen:

Over een paar dagen in Italië dus! Dan zit je bijna in den helft! Goe bezig, ondanks da slecht weer.. Het zou de komende dagen moeten beteren.
    Britt en Koen

• 01 Juni 2013 - 16:49

Aldikerel:

Amaai, ik zit nu op de 7e dag van jullie reis en t ziet er niet zo fraai uit. Hopelijk volgende rit meer geluk hoewel, de voorspellingen zijn niet zo goed, hier trouwens ook niet.
    Toch de moed er in houden, dat doen jullie toch, daar is iedereen het over eens.
    Uw supporters zullen je wel helpen vanuit het iets warmere belgiekske.

Mopje :
    Een echtpaar komt op het vliegveld aan na een vakantie in de tropen. Daar hebben ze een slang en een stinkdier gevangen die ze nu het land willen binnen smokkelen.
    Vlak voor de douane begint de vrouw zenuwachtig heen en weer te schuifelen.
    Ze zegt tegen haar man ; "wat moeten we nu doen" ?
    Weet je wat zegt haar man : ik bind de slang om mijn middel zodat het op een riem lijk en jij doet het stinkdier je slipje.
    De vrouw kijkt hem verschrikt aan en zegt : "maar dat stinkt toch heel erg "?
    Zegt haar man : ach, zo'n beest kan daar wel efkes tegen hoor.

Zo, rust maar goed uit en tot later. Lieve groetjes .

• 01 Juni 2013 - 21:24

Corina Mol:

Ik vind het heerlijk om jullie reis verslagen te lezen.Dappere vrouwkes jullie maken wat mee maar het is wel jammer dat je in een mooi gebied rijdt en je ziet niks door de mist.
    Morgen schijnt de zon hier ik zal wat sturen.

Alle goeds met het fietsen. groetjes