Førde - Maurstad - Reisverslag uit Maurstad, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Førde - Maurstad - Reisverslag uit Maurstad, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Førde - Maurstad

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

03 Juni 2018 | Noorwegen, Maurstad

Deze morgen waren we om 8 reeds aan ‘t fietsen zodat we reeds heel wat weg afgelegd hadden voor het echt te warm werd. Het was zo’n prachtige dag vandaag, ongelofelijk. We reden naast rivieren en meren en passeerden watervallen. We zagen alle dagen besneeuwde bergtoppen in de verte maar vandaag stonden we zelfs vlak bij de sneeuw. In de bermen bloeien de meiklokjes en ook veel lupinen. De seringen, de kamperfoelie en de rodendron staan ook volop te bloeien. Deze middag vonden we de ideale picknicktafel vlak bij het water. Nu zitten op een camping vlak bij het water van de NordfJord. Morgen fietsen we dan naar Alesund. Toen we vanavond gingen winkelen voor ons avondeten en enkele biertjes wilden kopen kon dat niet. Op zondag na zes uur kan je alleen bier kopen van minder dan 2,5 procent. Het meisje aan de kassa is dan voor ons iets gaan zoeken dat wel mocht.
De Noren houden echt wel rekening met de fietsers. Ze stoppen steeds om ons te laten oversteken en houden veel afstand als ze ons willen voorbijsteken, desnoods blijven ze gewoon achter ons. In de dorpen en stadjes zijn er heel goede fietspaden afgescheiden van de rijbaan. De tunnels zijn meestal goed verlicht. Vandaag hebben we de langste tot nu toe gedaan van bijna 3 km.
Dat was het dan zowat voor vandaag
Groetjes van de fietsmadammen

• 04 Juni 2018 - 11:35

Elza En Luc:

Hey dames,
    Ik zie dat jullie al goed op weg zijn en dat het weer jullie goed gezind is.
    Geniet met volle teugen van al dat moois en hopelijk blijft het goed weer.
    Wij blijven jullie zeker volgen en kunnen dan mee genieten van jullie avonturen en prachtige foto's.
    Allez drink er nog éne "Skol" of hoe zegde da!

Groetjes Elza en Luc

• 04 Juni 2018 - 14:24

Els:

Hallo dames,
    We zijn jullie aan 't volgen hoor!!!
    Ziet er allemaal goed en prachtig uit!
    Veel plezier en doe zo verder!!!!!
    Els, Eric en co XXX

• 04 Juni 2018 - 15:02

Stan:

Weerom prachtige foto's!! Wat betreft fietspaden kunnen onze politiekers nog wel iets leren van de Noren. Maar ... gelukkig kunnen wij op zondag wel een pintje drinken en : dat gaan we op jullie gezondheid zeker doen!
    Gr. Stan.

• 05 Juni 2018 - 07:09

De Bende Van De Slijkstraat:

't Ziet er daar héél goed uit, een zalig weertje, mooie landschappen en goede fietspaden.. Wat moet ne mens nog meer hebben ;-) (Ne ferrie die iets vroeger komt misschien..?)

Geniet ervan!!!

• 05 Juni 2018 - 10:54

Marcel:

Hallo 3 vrolijke madammen,
    De kop is eraf! De komende 20 dagen zal het alleen maar mooier en beter worden. En af en toe een tegenslagje, dat hoort erbij. Ik denk dat 'nieuweling' Alexandra zich al helemaal in haar nopjes voelt. En wat de conditie betreft, die wordt elke dag een stukje beter. Ben wel een beetje jaloers op jullie! Nog veel fiets- en ander plezier onderweg en ik blijf jullie volgen. Doei.
    Marcel

• 23 Juni 2018 - 19:23

Maria Herrijgers:

He fietsmeisjes
    Heel goed gepresteerd, het was wel een boeiende reis merk ik. hopelijk heb je ervan genoten.
    Ik hoor het nog wel in jullie verhalen.
    groetjes en tot gauw
    Maria en Ludo