Bergen - Birkeland - Førde - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Bergen - Birkeland - Førde - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Bergen - Birkeland - Førde

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

02 Juni 2018 | Noorwegen, Førde

Vrijdagmorgen waren we al goed op tijd uit bed want we wilden omstreeks 8 uur doorrijden. Eerst goed ontbeten en dan nog even de fietsen gaan controleren. De band van Alexandra stond plat. Waarschijnlijk lag dat aan het ventiel, dus moesten we eerst de band vervangen en nu konden we de pomp van de jeugdherberg nog gebruiken. Uiteindelijk was het bijna kwart voor negen eer we weg waren. Maar het begon goed met een steile afdaling naar de stad die we in de diepte zagen liggen. In Bergen hadden we dan af te rekenen met wegenwerken zodat we een eind van de fiets moesten. Dat ging dus niet vooruit. Maar de omgeving was prachtig. Eenmaal we de echte stadskern uitwaren, waren er goede fietspaden voorzien. We hadden ook voortdurend een prachtig zicht op het water. Van Salhus naar Knarvik reden we over 2 lange bruggen. De eerste 30 km reden we door een redelijk bevolkt gebied. Nadien veranderde dat en soms zag je sporadisch een huis staan. Van Alver fietsten we richting Leirvåg waren we de ferry namen naar Sløvåg. We waren een uur later bij die ferry dan gepland door de platte band en de wegenwerken. Om kwart na drie zetten we over van Leirvåg naar Slovåg en vandaaruit was het 35 km naar de volgende ferry van Rutledalen naar Rysjedalsvik. We hadden 2 uur de tijd om die afstand te overbruggen. We hoopten om de ferry van 10 na 6 te halen. Maar het was heel wat klimmen en dan in die warmte zodat we te laat waren voor de ferry en de volgende was pas om kwart voor 9. We kwamen dan ook maar pas om kwart voor tien aan op onze bestemming in camping Birkeland, gelegen aan een groot meer.
Vandaag was het om 9 uur reeds 28 graden. Dat werd weer zweten. Maar de vele meren en de prachtige natuur zijn echt wel de moeite. We passeerden kleine stadjes zoals Flekke, Dale en Bygstad. Nu logeren we op een camping in Førde. Morgen wordt het hier iets frisser nog maar 25 graden, want die overschot hebben we naar Kalmthout gestuurd. Onze was is al droog en nu zitten we nog buiten wat te genieten bij een temperatuur van 22 graden om 9 uur ‘s avonds.
En morgen trekken we weer verder.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties op ons vorig verslag.
Groetjes van ons drietjes en tot het volgende verslagje

• 02 Juni 2018 - 19:46

Lus:

De kop is er af zo als ze zeggen en het echte avontuur is begonnen. Maak er iets mooi van en we blijven jullie volgen.
    Grtjes
    Lus

• 03 Juni 2018 - 15:43

Roger:

een goede fietstocht gewenst en dat ziet er daar al inderdaad mooi uit, we zullen wel blijven volgen, knap van jullie
    de groeten
    Roger

• 03 Juni 2018 - 16:08

Stan:

Deze morgen (half tien) hoor ik achter mij in het bos (Wildertse duintjes) iemand mijn naam noemen. Ik schrok me een bult(je) omdat het klonk zoals Alexandra haar stem. Ja, 't was haar dochter natuurlijk !!

Hé, 't bolt daar allemaal op wieltjes zoals ik kan lezen ? Wat een prachtige landschappen zeg. Ik ben er van overtuigd dat zoiets echt genieten is. En dan ook zo samen sportief kunnen zijn.

Geniet met volle teugen. Wij zullen met plezier jullie reisverslagen volgen. Succes!!

Gr. Stan.

• 03 Juni 2018 - 20:39

Nathalie:

Stan, ik heb je goed liggen gehad deze morgen!

• 05 Juni 2018 - 15:07

Wies Peeters:

Geniet met volle teugen van het enig mooie landschap. Maar weet dat het mooiste nog moet komen.
    Geniet ook van mekaars gezelschap.
    Maak er nog een fijne fietstocht van, maar hou het veilig.

Groeten, Wies