De lang verwachtte dag - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu De lang verwachtte dag - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

De lang verwachtte dag

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

31 Mei 2018 | Noorwegen, Bergen

Eindelijk was het dan zover, onze fietstocht naar de noordkaap. Na een aantal jaren met twee op pad te zijn geweest hebben we een derde fietsmadam in ons team. Haar naam is Alexandra en ze kan een aardig stukje fietsen, dus dat zit wel goed.
Deze morgen vroeg opgestaan en om half zeven was iedereen opgehaald en reden we richting Zaventem. In Zaventem waren de doorgangen te smal voor onze grote fietsdozen en dus af ‘t karretje voorbij de obstakels en terug op het karretje. Aan de ingang was er toch een vriendelijke agent die een handje toegestoken heeft om de dozen mee binnen te dragen. Dan de lift in naar het derde (op en af het karretje) en vandaar weer naar de incheckbalie. Fietsen wegen 1 voor 1 en terug van de band halen. Dan de fietsen nog naar een balie brengen voor de speciale bagage, al bij al zijn we zowat een uur bezig geweest met inchecken van onszelf en de fietsen. Toen hadden we nog even tijd voor een koffie en een thee. In Oslo bij het overstappen hebben we onze fietsen niet gezien maar bij het uitstappen in Bergen hadden we een goed zicht op de bagage die uit het vliegtuig kwam en zeker onze fietsen. Daar werd echt niet voorzichtig mee omgegaan. De fiets van Alexandra hing half uit de doos. Toen zijn we maar rap doorgegaan omdat we toch niets konden doen en we ons alleen maar ongerust maakten over de toestand van onze tweewielers. Al bij al viel het nog mee. Er was daar terplaatse zelfs een speciaal hoekje met allerlei sleutes om je fiets terug rijklaar te maken en ook een heel goede pomp maar die paste niet op onze ventielen. Onderweg hebben langs een doe-het-zelfzaak, een carroserie en een benzinestation gereden maar nergens konden ze ons helpen. Dus nu moeten we seffens nog eens goed gaan pompen want de banden staan precies toch nog niet hard genoeg. Er liggen hier heel goeie fietspaden, maar soms was het al redelijk steil. Nu zitten we in de jeugdherberg Montana tussen de jeugd. Het weer is hier fantastisch en wij voelen ons fantastisch. Wat een goei doucheke, ne lekkere pizza en een zelfgemaakte porto van thuis al niet kan doen. We hebben hier een prachtig zicht over de stad Bergen.
Morgen fietsen we naar Leirvik. Zo’n 125 km hebben we dan voor de boeg met 2 keer een overzet. Dus gaan we het vandaag maar niet te laat maken.
Groetjes van ons drietjes en tot morgen.

• 31 Mei 2018 - 20:13

Tine:

Geniet van jullie reis!

• 31 Mei 2018 - 20:28

Eggy & Lies:

Dag Anita, Rita en Alexandra,

Wauw, wat een mooie, spannende, ….uitdaging gaan jullie aan!
    wij wensen jullie een onvergetelijke fietsreis toe!

Vele groetjes vanuit de Nieuwmoer!!!!

• 31 Mei 2018 - 20:49

Nathalie:

Ik wens jullie een geweldige fietsvakaniet toe!!
    Geniet van deze mooie uitdaging en mooie omgeving!!
    Groetjes Nathalie en Papa

• 31 Mei 2018 - 21:15

Leen & Co:

Dag 1 was blijkbaar al een hele uitdaging! Hopelijk genoeg porto bij van thuis?

• 31 Mei 2018 - 21:21

Leen & Co:

Oei, mn berichtje valt voor den helft weg precies... In elk geval heel veel fietsplezier ginder!!

Groetjes vanuit Wezel!

• 31 Mei 2018 - 22:04

Annemie En Dirk:

Ok de start is gemaakt. Veel succes met de verdere reis !
    groetjes Dirk en Annemie

• 31 Mei 2018 - 22:10

Raymond:

het ziet er goed uit. Geniet van jullie avontuur.
    Groetjes

• 01 Juni 2018 - 04:48

Bert Deckers:

geniet er ginder van in dat wondermooie land . We gaan jullie op de voet volgen ...
    groetjes , Bert en Lydia

• 01 Juni 2018 - 06:20

Jeannine:

Hallo fiets dames!

Een fantastische fiets trip,en wees voorzichtig.
    We volgen je met spanning,al goed begonnen vandaag.

• 01 Juni 2018 - 06:44

De Tofste Familie Uit De Slijkstraat:

Hopla! Daar gaan ze weer! Heel veel plezier moeke & fietsvriendinnen

• 01 Juni 2018 - 08:59

Lieve Baelemans Van 't Koor:

Knap wat jullie doen!!wij hebben dat ook gedaan 'met onze kleine kamper 15 jaar geleden!!veel reisgenot ' en tot het volgende verslag' vind ik hhel plezant!!!

• 01 Juni 2018 - 12:02

Leo Af Meer:

Goed reis en de wind vanachter!

Leo

• 01 Juni 2018 - 15:49

Bernaerts Marleen:

Hallo dames,
    Fijne en veilige fietsvakantie gewenst. Geniet ervan
    Groetjes van Fons en Marleen

• 01 Juni 2018 - 16:20

Willy Daniels:

Heel veel fietsplezier, ik volg jullie op de voet en ben vooral ...heel jaloers.
    Groetjes

• 01 Juni 2018 - 21:23

Jeanne En Co:

Leuk te lezen dat jullie goed gestart zijn. Er wacht jullie zeker nog heel veel moois. Wij wensen jullie een veilige fietstocht. Groetjes vanuit de Geiranger

• 02 Juni 2018 - 12:29

Jos En Gerd:

Nu eerst gezien dat jullie al weg zijn. Voor wij het weten zijn jullie waarschijnlijk dan al op de eindbestemming. In ieder geval: veel plezier en fiets ze.

Jos en Gerd

PS: Heeft het in Bergen niet een beetje geregend?? Dat staat daar naar het schijnt voor bekend dat het daar praktisch alle dagen regent.