Van Montalivet naar Marennes-Hiers-Brouage - Reisverslag uit Hiers-Brouage, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Van Montalivet naar Marennes-Hiers-Brouage - Reisverslag uit Hiers-Brouage, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Van Montalivet naar Marennes-Hiers-Brouage

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

06 Juni 2022 | Frankrijk, Hiers-Brouage

Vanmorgen op tijd vertrokken na een ontbijt buiten in de tuin. Het was 19 graden toen we vertrokken. We moesten de overzet nemen in Le Verdon-sur-Mer naar Royan en daar wilden we niet te laat toekomen anders moesten we anderhalf uur wachten. Er waren nog verschillende fietsers aan boord beladen met pak en zak. Onderweg zien we veel fietsreizigers. Rond half één gingen we picknicken bij een kraam waar je drinken kon krijgen en daar konden we ook aan een tafeltje zitten. We hadden nog niet gedaan met eten of het begon te regenen. We hebben daar een uur gewacht tot het over was en zijn toen doorgereden. Wij fietsten met alleen een trui aan en al de fietsters die we tegenkwamen hadden regenkledij aan en verschillende mensen vroegen of het droog gebleven was waar wij vandaan kwamen. Wij hadden allen geluk dat we op de juiste plek gingen eten want de volgende kilometers was er geen bankje te bespeuren. Nu hebben we onderdak gevonden in Hiers-Brouage bij een oudere dame die lekkere koek gebakken had. Ze babbelt aan één stuk door. We hebben ook heel haren hof al gezien met van alle rassen kippen met kleine kuikentjes [e-1f425]. Ook hare groentenhof met tomaten [e-1f345] artisjokken meloenen en courgettes hebben we bewonderd. En van de frambozen geproefd. Toen we uit den hof kwamen hadden we echt wel vuile schoenen van de kiekenstront. We hebben juist onze was in de machine kunnen doen, dat is ook al gemakkelijker dan een handwas. Nu even de was ophangen en dan iets te eten gaan zoeken.

• 06 Juni 2022 - 22:27

Alexandra :

Heel veel succes dames!
    Heel fijn om jullie te kunnen volgen en jullie verslagen te lezen. Groetjes XXX