Het begin van onze reis op donderdag 2 juni - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Het begin van onze reis op donderdag 2 juni - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Het begin van onze reis op donderdag 2 juni

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

03 Juni 2022 | Frankrijk, Hendaye

Gisteren begonnen we aan onze fietstocht door Frankrijk. We zouden het vliegtuig nemen om in het zuiden van Frankrijk te starten en zo naar huis te fietsen. Heel vroeg (om 3 uur) opgestaan want speciale bagage, de fietsen dus, moeten vroeger ingecheckt worden. Met speciale bagage wordt er echter geen rekening gehouden met de toegankelijkheid. We hebben zeker 4 keer de fietsen van het karretje moeten halen om door een deur of tussen paaltjes te dragen. Een heel gedoe dus. Ze moesten ook op de weegschaal en er terug af om aan een andere balie binnen te brengen. Toen we aan de gate zaten te wachten hoorden we dat het personeel van Aviapartners ging staken. Er waren vluchten die nog wel vertrokken en andere weer niet. De vlucht naar Amsterdam werd helemaal afgelast. Dus het was afwachten. Wij hadden een vlucht naar Madrid om 6.55 en daar een overstap naar SAN Sebastián om 11.55 maar het werd al maar later dus die vlucht naar San Sebastián die gingen we niet halen. Uiteindelijk zijn we dan om 10.20 vertrokken en de volgende vlucht naar San Sebastián was om 19.25 dus te laat om nog een stukje te fietsen zoals we eigenlijk van plan waren. We kregen wel een lunch aangeboden van de vliegmaatschappij. Maar het wachten duurde toch lang. We hebben al de winkeltjes in de luchthaven gezien. Om half negen zijn we dan in San Sebastián geland. Daar de fietsen terug rijklaar gemaakt. Ondertussen was het al ruim half tien en toen we naar het hotel wilden rijden brak er ook naar een onweer los . We hebben dan nog even blijven schuilen tot het bijna over was. Het was bijna half elf toen we in het hotel aankwamen. Dat was dus het einde van onze eerste dag.

• 03 Juni 2022 - 22:57

Koen:

Vanaf hier kan het dus alleen maar beteren! ;-) Veel fietsplezier!

• 04 Juni 2022 - 07:34

Jan Aendenboom:

He rita en co, weer leuk om jullie reisverslagen te kunnen volgen. Liefs en tot horens.