Dag 8 & 9 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 8 & 9 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 8 & 9

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

02 Juni 2013 | Italië, Ivrea

Hahahahaha!!!!!! Geweldig goeie moppen. Nog van da en we zitten nog eens zo rap in Rome. Want het gaat goed vandaag.
Gisteren vertrokken we in Lausanne met grijs en nat weer, koud 10 graden. We zijn langs de kathedraal geweest en kregen een tampon (stempel) in ons ralleyboekske (testimonium). Na Lausanne fietsten we ook nog door Montreux. Chique mondaine winkels en wij als 2 zielige verzopen kiekens daar door. Na een uur stond het water al terug in onze schoenen. Na de middag voelden we ons al wat beter op een mooi fietspad naast de Rhône. Daar konden we af en toe onze kap al eens afzetten. Het was precies herfst. Eens we voorbij Martigny waren hebben we toch ons regenzeiltje kunnen uitdoen. En al goed want daar begon het klimmen naar de Grand St. Bernard. We zijn tot in Orsieres geraakt op 900meter hoogte. Daar hadden we een hotel aan de statie. Onderweg hadden we al op de verkeersborden gezien dat de Col de Grand St. Bernard afgesloten was en dat werd ons ook verteld in het hotel. Dus de enige mogelijkheid was de bus nemen naar de andere kant. Spijtig want we hadden zo graag boven geraakt voor die lumumba en voor de prachtige omgeving.
Dag 9
Na het ontbijt waren we gaan informeren voor de bus en die vertrok al om kwart voor 9 dus vlug ons boeltje bijeengepakt en naar de bushalte. Als onze kleren en schoenen waren weer goed droog en warm na een nacht op de cv ketel. Buiten was het 10 graden toen we vertrokken. Aangekomen in Etroubles (Italië) de eerste halte na de tunnel was de lucht hemelsblauw en de zon scheen. Het was daar zo'n 15 graden en het was nog geen 10 uur. We hadden een mooi zicht op de besneeuwde bergen. Tegen 10 uur nog een telefoontje gehad van de grote toer joggers. Toen konden we de afdaling beginnen. 20 km aan een stuk afdalen dat is geweldig in zo'n mooie omgeving. In Aosta was het al 29 graden. Onze schoenen hebben toen verwisseld voor sandalen en in de vuilbak gekieperd en die fleecevesten konden we ook missen. Er was een mooi fietspad naast de rivier en daar werd heel goed gebruik van gemaakt. Lang geleden dat we nog zoveel fietsers gezien hadden. In de namiddag zagen we ergens op een thermometer dat het 40 graden was. In een dag van de herfst naar de zomer. We zitten nu in Ivrea en hebben heerlijk buiten op een terras kunnen eten. Hopelijk blijft het goede weer wat aanhouden dat fietst toch beter. We hebben vandaag zo'n 100 km gedaan en in totaal zitten we aan 1066 km, over de helft dus.
Hoe het verder gaat lezen jullie dan weer in ons volgende verslagje. Groetjes Rita en Anita

• 03 Juni 2013 - 09:26

Leen & Tom, Tibe - Jasper - Jinthe:

Amai, goe bezig, al over den helft!! Een hele geruststelling dat er toch ergens warm zomerweer te bespeuren is... Geniet ervan en stuur een beetje warmte naar hier, we kunnen het gebruiken want hier gaat het wat op en af met het weer. Ciao!

• 03 Juni 2013 - 09:43

Jeannine:

Eindelijk goei weer! dat zal wel goed doen hee,en veel mooier om te fietsen.Fantastisch wat km je al in je benen hebt. geniet er van,en tot het volgende verslag doeii

• 03 Juni 2013 - 14:02

De Lustige Moppentapper:

MOPKE VAN DE DAG
    Gesprek tussen 2 blanken en marokaan

Blanke 1 : mijn vrouw heeft zo'n grote borsten dat mijn handen te
    klein zijn om ze helemaal vast te nemen .

Blanke 2 : mijn vrouw heeft zo'n lange benen dat als ik haar
    om 7 u begin te kussen vanaf haar voeten ik maar om 8 aan haar navel ben.

Marokkaan : mijne vrouw hebben zo'n kont dat as ik op haar gat sla en dan werken ga, haar gat nog altijd trilt wanneer ikke thuis kom .

De Blanken : jawadde, heeft je vrouw zo'n grote kont ?

Marokkaan : neenee, ikke nooit nie lang weg voor te werken

• 03 Juni 2013 - 18:59

Alice En Ed:

amai.... wat een prestatie al... en nu het zonneke, misschien wel nen hittegolf...
    maar wat ik thuis wel mis is mijne schildercompagnon
    jij maar fietsen... en ikke maar schilderen.... das ook op en af, maar dan op de ladder en jij op de hellingen... (hahaha)
    geniet er nog van, doe da nog goed en als ge terug thuis zijt is al het werk gedaan...
    grtjs alice

• 03 Juni 2013 - 19:08

Dieter, Arne, Tine En Ivan:

Moeke, goed dat je al over de helft bent. Ik hoop dat je er snel bent.
    Hopelijk vanaf nu alle dagen zo'n weer als zondag. Dan kom je toch nog met een mooi kleurtje terug. (en een mooi weertje :-)

Groetjes,
    Dieter en Arne

• 03 Juni 2013 - 19:56

Joris & Birgit & Kids:

Proficiat ... jullie zijn héél goed bezig :-)
    Wij volgen dagelijks jullie verslagen ... héél leuk.

• 03 Juni 2013 - 21:45

Aldijan:

Stoef maar met het mooie weer, tegen eind van deze week puffen we hier ook hoor. 22 graden, toch genoeg voor ons.
    Met 40 graden ziede mij niet op de velo, maar ja, mijn konditie is niet gelijk die van jullie he. Doe zo voort, het langste stuk ligt al achter u.

Mopke :
    hij zegt : Schat, wat zou je doen als ik de lotto moest winnen ?
    zij : Ik zou de helft nemen en ik vertrek.
    hij : Mooi, ik heb 12 euro gewonnen, hier zijn er 6. Tot ziens he.

---------

Twee vriendinnen die bij de politie werken gaan een postkantoor binnen om zegels te kopen. Ze staan in de rij wanneer er plots twee gemaskerde gangsters binnenvallen, het geweer in aanslag en roepende : Dit is een overval, iedereen op de grond !
    De ene vrouw gaat op haar buik liggen en kijkt naar haar vriendin die op haar rug ligt. Ze fluistert stilletjes : Jeannine, draai u om, t' is een overval en geen personeelsfeestje.

Zo slaap lekker en morgen weer fit verder. Groetjes.