Aankomst in Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Aankomst in Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Aankomst in Compostela

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

16 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Bij het opstaan vanmorgen was het buiten grijs en miezerig. Dat sloeg een beetje tegen want de pensionmadam had veel soleil voorspeld. Maar dat was het ergste nog niet. We ontdekten onder de fietstassen een echte mierenplaag. Eerst hebben we zoveel mogelijk beestjes verdelgd, dan vlug ingepakt en gaan ontbijten. In de kerk van Arzua nog een stempel gaan halen en daar was de mis al bezig. Hoe dichter we bij Compostela kwamen hoe beter het weer werd. Het was nog een mooie rit door de eucalyptusbossen rond Touro. Onderweg enkele takjes geplukt en die hangen nu te drogen in onze kamer. Toen we op het plein aankwamen was het daar een hele drukte met aankomst van wandelaars en fietsers. Thuis zaten ze naar de beelden van de webcam te kijken op internet en het is ons gelukt om in beeld te komen en te wuiven naar vrienden en familie. Om ons Compostelaat te verkrijgen moesten we naar een bureau in de buurt van de kathedraal. Daar stond reeds een lange rij aan te schuiven. Er waren 7 bureau·s waar we op een van die bureau·s ons stempelboekje moesten laten zien om ons Compostelaat te verkrijgen. Dit is een soort diploma dat je echt die pelgrimstocht volbracht hebt.
Daarna gingen we op zoek naar een kamer. Die hadden we vlug gevonden en bij het uitpakken kropen de mieren nog uit de fietstassen. Nadat we de mieren de baas waren zijn we terug de stad ingetrokken en hebben de kathedraal bezocht. Daarna zijn we op verkenning geweest in de stad en hebben een terasje gedaan met dos cervezas (por favor).
Overmorgen rijden we naar de kust naar fisteria daar blijven we een dag en dan keren we terug naar Compostela.
Onze tijd is om dus de groetjes en tot de volgende

• 16 Juni 2012 - 20:54

Luk VDV:

Proficiat beste vriendinnen! Knappe prestatie!
    Geniet nog van de tijd daar en daarna welkom terug.
    XXX

• 16 Juni 2012 - 21:25

Clarisse,:

Hoi stoere fietsmadammen,

Proficiat met jullie Prachtprestatie al lijkt het mij meer op een Krachtprestatie !!!! Knap zeg !!!
    Het ganse reisverhaal ( ook al wat niet klaar was voor publicatie ) hoop ik van jullie toch eens te mogen horen, en, ik denk velen met mij.
    Zou het gebeuren met die mieren symbolisch hebben kunnen zijn?
    en van toepassing op de fietsmadammen?
    Mieren zijn sociale dieren en één van de meest succesvolle diersoorten, ze passen zich aan in veel verschillende leefomgevingen en er zijn vele soorten van. Ze hebben verschillende functies : er zijn werksters, soldaten, verkenners en verzorgers. Ik denk dat jullie heel veel eigenschappen hebben van die beestjes en dat die daarom jullie hebben vergezeld.
    Genoeg gezeverd, de trip die jullie verwezenlijkt hebben op zulke korte tijdspanne is gewoon onvoorstelbaar knap, Bewondering daarvoor !!!
    Wens jullie nog enkele fijne dagen en een behouden thuiskomst, adios, clarisse

• 16 Juni 2012 - 21:32

Corine Mol:

Dappere vrouwen, nogmaals van harte gefeliciteerd.Een geweldige prestatie!!!

• 16 Juni 2012 - 21:50

Af- En Toetrappers:

Van al de af- en toetrappers ne dikke proficiat!!!
    Nog een prettig verblijf en behouden thuiskomst. Wij gaan er alvast ene pakken op jullie prestatie!!!

• 17 Juni 2012 - 06:26

Aldiman:

Er valt niet veel op te zeggen, jullie zijn echt wel onze KAMPIOENEN !!!
    Jullie prestatie is goed voor een guinessbook, althans in mijn ogen. Ook aan de afvaller ne dikke proficiat want aleen al het beginnen aan deze tocht, de lef en de moed ertoe hebben is een hele prestatie. Ik zie mijzelf nog niet aan deze tocht beginnen, laat staan voleindigen. Hopelijk komen er nog foto's bij deze reportage ?
    Beste groeten en behouden feestelijke thuiskomst.

• 17 Juni 2012 - 10:44

Britt:

Super! Jullie zijn nu echte pelgrims! Geniet daar nog lekker na van jullie geweldige prestatie! Groetjes

• 17 Juni 2012 - 11:33

Leen En Co:

Goe gedaan!! En we hebben inderdaad het bewijs gezien gisteren op de beelden van de webcam! Geniet nog van de reis en tot volgende week!