We tellen af.... - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Rita en Anita - WaarBenJij.nu We tellen af.... - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

We tellen af....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

13 Juni 2012 | Spanje, Rabanal del Camino

We zijn vanavond aangekomen in Rabanal del Camino en verblijven in Albergue Del Pinar. Maandag emorm veel wind tegen, gisteren was het al iets minder en vandaag was er af en toe wat wind maar het was goed te doen dus hebben we nog eens flink wat kilometers gedaan. 150 km nml. ook al omdat zo·n 7 km ervoor geen plaats meer was in de refuge. Morgen beginnen we met het laatste stuk van een klim. we zitten nu op een hoogte van 1156 m en we moeten nog naar 1500 m hoogte. Hopelijk is het niet zo koud ·s morgens als de vorige dagen want toen was het ·s morgens maar 10º. We zijn nog zo·n 270 km van Compostela vandaan. We hopen zaterdag rond de middag daar te zijn. We hebben al 70 stempels in ons boekje staan. Ergens aan een kloooster mochten we zelf een stempel zetten want er was niemand aanwezig en de stempel stond buiten op een tafeltje. Je ziet hier ook nog veel nonnekes en priesters met lange zwarte rokken.
De natuur onderweg is prachtig, veel mooie bloemen en roofvogels. De wegen zijn altijd niet zo goed. Veel kiezelpaden en veel stof. Maar dat spoelen we dan wel weg met een cerveza. Ook de wijn is hier heel goed. We gaan er dus nog eentje pakken en kruipen dan in ons bed want we willen er op tijd aan beginnen morgen.
De groetjes van Rita en Anita.
Arne en Dieter we waren deze middag in Leon en hebben daar ons boterhammen gegeten.

• 13 Juni 2012 - 19:09

Leo A.:

Dikke proficiat aan de madammen. Veel respect. Anita, vergeet niet dat je nog een flesje wijn te goed hebt. Nog veel rijplezier en mooi weer! Wij duimen voor jullie.

• 13 Juni 2012 - 19:53

Corine:

Goed weer voor de laatste dagen en veel energie toe gewenst .
    veel plezier en de groetjes van

'n bewonderaar Corine

• 13 Juni 2012 - 20:40

Jan Den Aldi Man:

Hoera ! ik wist dat jullie het zouden halen.! Ge vewacht om zaterdag aan te komen, maar iets zegt me dat jullie veel kans hebben om tegen vrijdag de aankomst zullen bereiken, zoniet dan zal het zeker zaterdag geen hele dag meer zijn. Zit vol spanning te wachten. Lieve groetjes en tot horens

• 14 Juni 2012 - 06:42

Elza Luc:

Hey Anita en Rita
    Het einde komt dus in zicht.
    Hier in België hebben jullie de gazet al gehaald nl. "het Polderke" en ook " het Parochieblad" . We zullen het voor jullie bijhouden zodat jullie het zelf kunnen lezen
    .'k zou zeggen drink er nog éne want dat hebben jullie wel verdiend en van ons ook nog éne.
    Geniet nog van de verdere fietsdagen en breng een beetje zon mee aub.
    Veel groetjes en tot binnenkort.

• 14 Juni 2012 - 12:26

Britt:

Nog 2 dagen en jullie zijn er!! Knap!
    Leuk om je even gehoord te hebben en vooral om te horen dat alles heel goed gaat!

Nog even doorzetten!

Groetjes Koen en Britt

• 14 Juni 2012 - 20:01

Lisa Uit Minderhout:

nog veel corrose.daa zeggen ze in minderhout!
    staffe dames,dat zijn jullie
    grtjs en tot de volgend

• 15 Juni 2012 - 08:27

Jo+Spikel:

Lieve schat
    Goed en slecht nieuws, eerst het slechte. De fotokader is naar beneden gevallen ik heb niets gehoord maar de Spikel stond hier smorgens te beven op zijn korte pootjes. De kader is wel helemaal stuk,nu het goede nieuws het gras is afgereden flink he. Vandaag komt de Willy mij halen voor en dagje uit. Ik wacht vol spanning op jullie thuiskomst het hangt hier dik mijn kas uit zelfs met de Spikel die u niet kan vervangen. Noch vele prettige dagen wens ik jullie toe.

Tot zaterdag Jo+Spikel

• 15 Juni 2012 - 09:46

Raymond :

Anita en Rita,
    Veel succes met de beklimming van Cruz de Ferro en Cebreiro. Ben benieuwd of jullie een steentje zult leggen aan dit historisch monument.

Buen Camino.