Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Bellingham, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Bellingham, Verenigd Koninkrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Rita en Anita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

08 Juni 2023 | Verenigd Koninkrijk, Bellingham

De trip van Scheveningen naar IJmuiden was een zeer mooie tocht door de duinen en natuurgebieden. 90% van deze tocht was toch wel autovrij en was wat klimmen en dalen. Even voorbij Scheveningen stak er nog een vos het fietspad over. We passeerden Katwijk, Noordwijk en Zandvoort. In Zandvoort reden we rond het circuit van de F1 waar we we de auto’s hoorden maar er niets van gezien hebben. We kwamen ook nog bruine koeien met grote horens tegen langs het fietspad.

Goed op tijd kwamen we aan bij de ferry in IJmuiden. Stipt om half zes vertrok de boot richting Newcastle. Onze kajuit was op het negende dek. Op volle zee schommelde het wel wat op de boot. Dat zag je ook aan de passagiers die nogal wankel liepen. We zijn maar op tijd gaan slapen zodat we daar geen last meer van hadden. Toen we vanmorgen opstonden was er reeds land in zicht. We hebben zo.n drie uur langs de kust gevaren tot we om 10.15 in Newcastle aanlegden. Het duurde nog tot 11.15 eer we van de boot af waren. Onze horloges hebben we ook een uur terug moeten zetten zodat het eigenlijk 10.15 was dat we op de fiets zaten. Het was even wennen om links te rijden maar we waren al snel op een autovrij fietspad. We volgden Hadrians Cycleway. Dat pad volgt ongeveer de Muur van Hadrianus. Wil je hier meer over weten lees https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Muur_van_Hadrianus . De eerste 50 km waren de klimmen goed te doen. Maar toen werden ze toch iets pitttiger. En toen veranderde de mooie asfaltweg ook nog in een gravelpad. Niet te doen om eens goed af te dalen. Met de remmen dicht om toch zeker recht te blijven. Dat was in het Northumberland National Park. De vergezichten maakten echter alles weer goed. We hebben er van genoten. We zijn ook veel vee roosters gepasseerd en reden dan tussen de schapen of de koeien. Uiteindelijk arriveerden we in Bellingham. Morgen fietsen we richting Berwick-opun-tweed waar de officiële tocht begint vanaf de Schotse grens.

Daarover lees je dan in ons volgende verslag.

groetjes

Anita en Rita

• 09 Juni 2023 - 18:32

Hilde En Luk:

Succes met de verdere reis! Jullie zullen wél zweten denken wij de volgende dagen:

Groetjes

Hilde en Luk