Dag 7 Bad-Mergentheim - Gunzenhausen - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 7 Bad-Mergentheim - Gunzenhausen - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 7 Bad-Mergentheim - Gunzenhausen

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

16 Juni 2019 | Duitsland, Günzenhausen

Gisteravond voorspelde de verschillende buienradars zware regenbuien voor deze voormiddag. Daarom besloten we om nog maar geen slaapplaats te reserveren en even af te wachten om te zien wanneer we konden vertrekken. Deze morgen waren de vooruitzichten al wat beter. Wel regen maar geen plensbuien, zodat we om half tien klaar stonden om te vertrekken. Op dat moment begon het juist harder te regenen, dus even terug in hotel gaan wachten tot de bui over was. Gelukkig duurde het niet lang. We hebben nog anderhalf uur met ons zeiltje aan gefietst maar toen was het over. De rest van de dag was het aangenaam fietsen. Goed van temperatuur, geen wind en veel bergaf. De eerste 70 km bevonden we ons nog op de Romantische Straße, langs de oevers van de Tauber, die we stroomopwaarts volgden. Stroomopwaarts wil ook zeggen bergop. Gewoonlijk was het een eindje klimmen en terug iets dalen zodat het wel afwisselend was. Ook het landschap was weer heel mooi met de wijngaarden op de heuvelflanken. In Gebsattel verlieten we het Taubertal richting Leutershausen. We vonden nog een mooi picknickplaatsje op een bankje dat bij iemand zijnen groentenhof stond. Het was heel mooi gelegen met ook nog een grote vijver waar de kikkers zaten te kwaken en er regelmatig vissen omhoog sprongen. Na de picknick hadden we onze laatste maar ook zwaarste klim voor vandaag. Op die klim passeerden we nog een Nederlands koppel die ook de Limesroute volgde maar tot in Wenen. Terwijl Rita die mevrouw passeerde zei ze : dat is klimmen hé. Waarop mevrouw antwoordde : dat is hier geen wedstrijd hoor. (En toch hebben wij gewonnen.) We reden nog langs de Altmühlesee voor we hier in Gunzenhausen toekwamen. Vermits we nog niets gereserveerd hadden viel het mee dat we in het eerste hotel waar we toekwamen al direct een kamer vonden. Het zit hier vol fietsers, heel de garage staat vol. Niet iedereen komt hier per fiets aan want er staan verschillende auto’s met een fietsenrek op. Vanaf morgen ziet het er goed uit wat het weer betreft. Dan rijden we richting Beilngries.
Groetjes en tot de volgende

• 17 Juni 2019 - 08:33

Joris En Tinne:

Goed bezig tante Anita en Rita! Vol bewondering lees ik jullie verslagjes. Mooie streek en jullie hebben de juiste instelling bij.

• 17 Juni 2019 - 17:26

Elza De Jongh:

Dat jullie gewonnen hebben dat kan ik me voorstellen.

Het duurt nog wel even zeker voor jullie in Hongarije zijn wa

• 17 Juni 2019 - 17:32

Elza De Jongh:

Nieuwe poging .
    Goed naar het weerbericht luisteren want deze middag op het nieuws vertelden ze dat het in Hongarije
    op dit moment heel slecht weer is, in Frankrijk ook trouwens , ijsbollen zo groot als tennisballen.
    Maar in Roemenië is het dan weer 30°
    Hopelijk valt het allemaal wel mee en een goed zeiltje dat doet ook al iets.

Maar als jullie in aantocht zijn dan zal de zon weer rap terug schijnen.
    Hier is het vandaag ook warm en de rest van de week waarschijnlijk ook.

Leuk idee met die parapluutjes!

Morgen weer volle gas.

grts Elza