Dag 5-6 Budenheim- Aschaffenburg - Bad-Mergentheim - Reisverslag uit Lauda-Königshofen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 5-6 Budenheim- Aschaffenburg - Bad-Mergentheim - Reisverslag uit Lauda-Königshofen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 5-6 Budenheim- Aschaffenburg - Bad-Mergentheim

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

15 Juni 2019 | Duitsland, Lauda-Königshofen

Toen we vertrokken scheen het zonnetje reeds en de gps werkte, alles in orde voor weer een mooie fietsdag. Na 10 km stopte het fietspad en zaten we midden in wegenwerken onder de bruggen van de snelweg naar Mainz. Daar wist de gps ook geen raad mee want de weg die werd aangegeven bestond niet meer. Omleidingsborden stonden er niet maar één van de wegenwerkers was zo vriendelijk om ons de weg te wijzen. Zonder verdere hindernissen bereikten we Mainz waar we de Rijn overstaken en de oevers van de Main gingen volgen. In Eddersheim moesten we een voetgangersbrug over maar dat waren trappen naar boven en voor zover we konden zien ook trappen naar beneden. Dat zagen we zo niet zitten want dan moet je alles van de fiets afhalen, eerst de tassen naar boven brengen en dan de fiets. Om naar beneden te gaan nog eens hetzelfde. Dus zijn we maar naar de volgende brug gereden en dan is het natuurlijk plezant als ge op de gps kunt voortgaan. We reden door Frankfurt met mooie maar wel drukke fiets- en wandelpaden langs de Main. Heel de dag hadden we ook het vliegverkeer van de luchthaven van Frankfurt. Ongelooflijk hoe druk dat is. In de namiddag werd het bewolkt maar het bleef drukkend warm. In Seligenstadt moesten we een veer nemen naar de overkant van de Main. In Aschaffenburg hadden we een overnachting geboekt. We hebben onze fietsen ook altijd al veilig kunnen binnenzetten.
Vandaag zetten we onze tocht verder langs de Main tot in Miltenberg waar we verder reden door het Erftal langs het riviertje de Elf. Aan de oevers van de Main zagen we ook weer vele wijngaarden. Langs de Elf reden we meer door bosgebied en moesten we ook meer klimmen. In het begin korte klimmen maar wel tot 18%. Vooral in Hardheim hadden we nog een serieuze klim op een pad naast de kruisweg. Daarna hadden we het ergste gehad en ging het bijna altijd bergaf tot in Bad-Mergentheim. We komen, vanaf we langs de Rijn fietsen, heel veel fietsers tegen die met pak en zak onderweg zijn. Pas vandaag zagen we er een paar die dezelfde kant als wij opgaan. Ze reden voor ons uit en toen wij even van de route afgingen om drinken te kopen dachten we dat we ze niet meer zouden zien maar een kwartier later hadden we ze weer bijna ingehaald. Op een grote rommelmarkt zijn we ze dan voorbijgewandeld omdat we daar van de fiets moesten en we hebben ze niet meer teruggezien. Voor morgenvoormiddag wordt er heel veel regen voorspeld. We gaan dus maar even wachten tot de bui over is voor we vertrekken.
Groetjes en tot de volgende

• 15 Juni 2019 - 21:04

Tine:

Zijn jullie zeker dat de GPS werkt? Volgens de kaart zitten jullie in Bad-ang op de Filipijnen

• 16 Juni 2019 - 04:03

Rita En Anita :

Gisteravond nog geprobeerd om dit aan te passen maar ik denk dat het nu gelukt is

• 16 Juni 2019 - 04:27

Jacquelinevandoren :

Weeral een heel mooi verslag ! Ik herken ook al de plaatsen waar jullie komen .
    In Aschaffenburg hebben we ook weleens geslapen , toen reden we terug naar huis .
    Wat goed dat de gps het weer doet !
    Een van jullie volgende stukken loopt zeker langs de Donau , dat dat deden wij ook eens met de fiets , van Passau tot Melk , je zult zien dat is prachtig !
    Nog veel plezier, goed weer , mooie vergezichten en genieten maar !
    Jó szorakozást , jó idöjárás , gyönyörö tájak és csak élvesse !
    Hongaarse Jacquelina

• 16 Juni 2019 - 05:04

Rita En Anita :

Hé Jacquelina, Rita heeft het verstaan en vertaald. Volgens haar is het : Goede reis, de wind vanachter en geen platte banden.

• 16 Juni 2019 - 13:04

Luk:

't Is er mooi, maar wij varen liever met een cruiseschip over de Main. Succes en hou er de moed in.

• 16 Juni 2019 - 16:15

Elza En Luc:

Hey Rita en Anita,
    De tijd gaat snel, al een week onderweg en al heel wat kilometers in de benen.
    Maar regen en wind dat houdt jullie niet tegen en de prachtige uitzichten maakt veel goed.

Weer leuk om jullie verslagen te lezen.
    Het wisselvallige en turbulente weer doet me weer aan de tocht naar Berlijn denken toen zelfs onze tent
    boven op de caravan vloog met alle gevolgen vandien.
    Hier is het weer ook niet om naar huis te schrijven , onweer en plensbuien zijn regelmatig van de
    partij.
    Wij zijn vandaag op de hoevefeesten gaan helpen om ons steentje bij te dragen aan LG.

Er zijn vrijdagavond toch 11 ballons kunnen opstijgen, dat viel dus nog mee maar gisteravond
    kapten ze het er met bakken uit.
    Volgende week zou het terug warm worden , hopelijk in Duitsland ook goed.

Als de Gps het goed doet dat is dan een pluspunt, maar jullie kunnen wel je plan trekken
    en een goeie kaart is toch ook nog altijd handig als het niet anders kan.

Geniet van al de ,mooie dingen die op jullie weg komen en hopelijk niet teveel kiezelweggetjes.

Tot één van de volgende dagen.
    Luc zal morgen hard zingen ,maar jullie zijn niet te vervangen.
    Misschien kunnen jullie voor de Duitsers eens een plezant vrolijke noot liedje zingen (haha).

Groetjes van Luc en Elza

• 16 Juni 2019 - 17:00

Leo Af Meer:

Hallo,

Bedankt voor de reisverslagen en wij wensen u een goede reis, veel wind van achter, geen platte banden en veel zon.

Groeten, Leo en May