Terug thuis - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Terug thuis - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Terug thuis

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

19 Juni 2013 | België, Kalmthout

We zijn reeds een paar dagen terug thuis en genieten nog na van onze trip en de fantastische ontvangst door familie, buren en vrienden bij onze thuiskomst, het was een klomplete verrassing.
Woensdag waren we in alle vroegte naar het Sint Pietersplein gegaan maar het was daar een drukte en de paus hebben we heel in de verte kunnen zien en ook op groot scherm. We zijn dan naar de Friezenkerk geweest en hebben daar eeen oorkonde ontvangen waarin staat dat we met de fiets in Rome zijn aangekomen. Volgens de dame die daar aanwezig was is het elke woensdag een overrompeling op het Sint Pieterplein sinds de aanstelling van de nieuwe paus want dan is het de dag van de pauselijke audienties. Later op de dag bezochten we het Colloseum en deden nog een wandeling. Donderdag hebben we terug een poging gedaan om in de sacristie van de Sint Pietersbasiliek binnen te geraken en het is ons gelukt. We hebben een stempel van het vaticaan en een Testimonium Peregrinationis Peractae Ad Limina Petri (de kers op de taart). Op vrijdag hebben we uitgeslapen, onze spullen ingepakt en zijn we verhuisd van het noorden naar het zuiden van Rome. Een tripje van zo'n 37 km. In de namiddag hebben we dan nog een fietstochtje gedaan naar de Via Appia Antica, een oude Romeinse heirbaan, en meteen de weg verkend naar de luchthaven. Zaterdag op tijd naar de luchthaven vertrokken en we begonnen met het vliegklaar maken van onze fietsen. Eerst de trappers eraf. Bij de eerste fiets was dat zo gepiept maar bij de tweede fiets bleek dat er teveel spel op de sleutel zat en die we kregen die trappers niet los. Even op zoek gegaan naar iemand met een sleutel; daar stond iemand met een inpakmachine, wie weet heeft die soms een sleutel. Maar nee hij kon ons niet helpen. Terwijl wij aan 't overleggen zijn wat we nog kunnen doen, stapt er een Belg binnen die ziet dat wij onze fietsen aan het inpakken zijn. Hij komt naar ons en vraagt of wij onze fietsen ook met het vliegtuig willen vervoeren en waar we moeten inchecken. Blijkt dat ze dezelfde vlucht hebben als wij en een nieuwe sleutel voor de trappers los te draaien. Ja als de nood het hoogst is. Bleek dat een van de 2 een dorpsgenoot is en de andere zijn broer uit Kapellen. Wij hebben hen dan nog kunnen helpen met de rest van onze tape. Onze fietsen hebben geen schade opgelopen in het vliegtuig maar van onze medereizigers was er één, één van zijn trappers kwijt. Hij had die met tape aan zijn bagagedrager geplakt maar dat was losgekomen. Toen we in Eindhoven landden stonden onze mannen al te zwaaien aan de venster. In zo'n kleine luchthaven duurt het niet zo lang vooraleer je al je bagage hebt en naar huis kunt. En thuis wachtte ons dus een verrassing. Een verwelkoming door onze kinderen, kleinkinderen, vrienden en buren. Het was fantastisch. Fantastisch om deze tocht te kunnen doen en om zo weer thuis te worden ontvangen.
Bedankt iedereen en tot ziens

• 20 Juni 2013 - 08:50

Leo A - Meer:

Prachtig einde. Proficiat

• 20 Juni 2013 - 09:11

Alditalk:

Ne dikke proficiat en een hartelijk welkom terug !!!! hou jullie goed, gezond en het humeur in topvorm.
    Tot de volgende gelegenheid.
    Lieve groetjes

• 20 Juni 2013 - 09:18

Lisa Minderhout:

hoi
    fietsmadammen
    jullie hebben je doel weeer berijkt.geweldig toch.
    dat pakken ze nooit meer af.
    ne dikke proficiat.