Dag 11 & 12 - Reisverslag uit Camaiore, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 11 & 12 - Reisverslag uit Camaiore, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 11 & 12

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

05 Juni 2013 | Italië, Camaiore

Ons vorig verslag is nogal plots gestopt omdat er problemen waren met de internetverbinding. Maar hier gaat het weer goed. Dus in Pavia op de brug waren er twee Italianen die maar al te graag met Rita op de foto wilden. Ze had hen wijsgemaakt dat het voor de Gazet was maar of dat ze dat verstaan hebben weten we niet. 's Avonds hebben we dan overnacht in Belgioioso. Toen we daar 's morgens vertrokken was het wat bewolkt maar in de loop van de dag werd het zonnig in 's Middags was het 30 graden. We reden door de Po vlakte en zagen in de verte reeds de Appenijnen. Geleidelijk aan begonnen we weer te klimmen. Met een lange klim van bijna 15 km naar een hoogte van 800 meter bereikten we Berceto. Daar logeerde ook een Nederlander die te voet naar Rome trok. Nederlanders zijn we al meer tegen gekomen maar nog geen Belgen. Vanmorgen begon onze tocht met ... Klimmen naar een hoogte van 1190 meter maar daarna was dalen. Zeker 10 km aan een stuk. In de namiddag reden we zo'n 20 km langs de kust met zicht op de bergen en de marmergroeve van Carrara. Nu hebben we een plaatsje gevonden om te overnachten in Camaiore. Onderweg zagen we nog een bord van de Via Francigena waar op stond nog 483 km tot Rome. Dus dat begint al aardig af te korten. Morgen rijden we langs Lucca en Pisa en daarna volgt Sienna. Hoe het verder gaat lezen jullie wel ons ons volgene verslag. Groetjes van ons beide.

• 05 Juni 2013 - 22:53

Hup, En Weer Al Die Verdomde Aldi:

Jawatte, wordt al kort. Ge zie, waar een wil is is een weg, zeker voor kranige dames gelijk jullie.
    Van Rita wist ik het wel al maar van Anita is dit een verrassing omdat ik die niet ken.
    Doe zo voort en binnen een paar dagen zitte op de schoot van de paus.
    Ge kunt hem misschien een grapje vertellen :

In een klooster : zuster overste besloot om met één van de novicen vis te gaan kopen in de mijn van oostende.
    Dus ze togen op weg en als ze aan de vismijn kwamen, op een zonnige, warmen dag hing daar een reuk van de aangeleverde vis.
    De novice, die dat nie gewoon was zei tegen de overste :
    Moeder, de mijn stinkt wel he.
    Zegt moeder overste : ja, kan zijn, maar als ge ze goed wast met veel zeep zal dat wel beter gaan.

Vermits ik overmorgen vertrek met heel mijne net naar de ardennen zal ik er nog maar één bijvoegen :
    In de tijd dat er hier nog koolmijnen waren :

Twee mijnwerkers reden elke dag met de trein van beringen naar zolder. Op die trein zat er, een paar banken van hun vandaan een moi meisje.
    Zegt de eene gast tegen zijn vriend : die zien we hier elke dag als we gedaan hebben met werken. Die staat me wel aan.maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken om ermee in gesprek te geraken.
    Zegt zijn vriend, wel spreek haar gewoon eens aan over je werk.
    Zo gezegd zo gedan, de volgende dag gaat die eerste gast bij dat maske zitten en komt na een minuutje terug bij zijne vriend zitten met een bedrukt gezicht terwijl dat maske met hare rug naar hen gaat zitten>.
    Vraag die vriend : zeg wat is er gebeurd ?
    Die ma

• 05 Juni 2013 - 23:01

Aldi:

Lap, iets verkeerds gedaan zeker ?

Vervolg van die grap :
    ... die man zet : ik heb haar gevraagd of ze de mijnen al had gezien. En lap, weg was ze.
    Zegt zijn vriend : Stommeling, hoe vraagt ge da nu ? Dat meiske heeft u verkeerd begrepen. Ik zal het morgen wel rechtzetten.
    Dus 's anderdaags gaat die vriend bij da meisje zitten en zegt haar :
    Sorry voor mijn vriend, hij heeft het verkeerd uitgelegd : hij wou niet weten of ge de "zijne" al had gezien, nee hij wou gewoon vragen of de "mijnen " al had gezien.
    Twee minuten later stond die vriend me een blauw oog terug bij zijne maat.

• 06 Juni 2013 - 08:17

Britt En Koen:

Nog even doortrappen en jullie zijn er :-)
    Leuke foto's! Gelukkig hebben jullie nu veel beter weer. Geniet ervan! Groetjes