Dag 10 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

03 Juni 2013 | Italië, Ivrea

Ja Alice schilder jij maar een beetje wij zitten hier nu aan de Vino blanco. Na een vlotte fietsdag smaakt dat wel. We zitten hier nu in Belgioioso en hebben vandaag 135 km gefietst. Vanmorgen zagen we nog de besneeuwde bergen en nu is alles plat. Het was 20 graden toen we vertrokken en in de namiddag werd het nog 26 graden, niet te warm dus. Toen we in het gemeentehuis passeerden zijn we even afgestapt voor een stempel. Waarschijnlijk had Rita de verkeerde deur genomen want ze kwam bij de politie uit. De politie belde iemand op voor een hele uitleg en toen moesten we mee naar een madam op 't secretariaat. Die ging dan ook weer iemand opbellen en toen zei ze dat we moesten wachten. We dachten eerst nog van er stilletjes van onder te muizen of zelf een stempel te kiezen want er lagen er zeker een stuk of 10. Maar toen ging de deur open en de meneer die de officiële "Via Francigena" heeft kwam ons halen. Hij op Zijne fiets en wij daar achteraan. Hij fietste de smalle straatjes tot achter de kerk. Daar kregen wij naast een mooie stempel ook nog een postkaart, een speld en een Latijnse oorkonde. Hij trakteerde ons ook nog op een glas fris water en een stuk taart. Hij vroeg ons nog om iets in zijn gastenboek te schrijven wat we natuurlijk graag deden. Na nog een paar foto's hij van ons en wij van hem en zijn Via Francigenafiets bracht hij ons zelfs nog terug naar de route. In Pavia reden we over een mooie brug en stopten daar even om een foto te maken. Daar liep juist een Italiaan die dacht dat we voor hem gestopt waren

• 03 Juni 2013 - 22:11

Weer Die Aldi:

ja zeg, ge gaat er vandoor, bijna rapper dan ne wind.
    Bedoel natuurlijk nen echte wind he.
    Altijd plezant jullie verslag te lezen. Dat komt tegenwoordig heel vlot binnen.

Grapke :
    Een man is samen met zijn vrouw boodschappen aan 't doen. Op een gegeven moment is hij zijn vrouw kwijt en dus gaat hij alleen met het karretje door de winkel op zoek naar zijn vrouw.
    Plots botst hij tegen het karretje van een andere man.
    Oh, sorry meneer zegt de man, ik lette even niet op. ik ben mijn vrouw kwijt en ik zoek haar.
    Nou (hollander dus) zegt de andere man, ik ben ook mijn vriendin kwijt en ik zoek haar ook.
    De eerste man vraagt hoe zijn vriendin eruit ziet.
    De andere zegt : Ze is lang, slank, blond haar, mooie grote borsten, lange benen, zwarte laarzen en een kort rokje ... en hoe zit uw vrouw eruit ?
    Zegt de andere weer : wat kan dat iemand schelen, laten we de jouwe zoeken

Veel plezier nog, neem op tijd een douche tegen het zweet en ne goeie zeem tegen een natte reet.

• 03 Juni 2013 - 23:29

De Jongh Elza:

Hey Rita en Anita,
    Ge ziet na regen komt zonneschijn. Het kan nu alleen maar beter worden.
    Ik moet zeggen die foto's met die donkere wolken is ook wel knap , zolang het maar bij wolken blijft !
    Jullie hebben jullie portie regen wel gehad. Maar troost U op TV gaven ze over Duitsland en heel die kant ook niet veel goeds, overstromingen en den Donau die voor serieuze overlast zorgt.
    Oppassen voor die Italianen hé want die zien graag bruine billen.
    En nu de zon begint te schijnen zullen ze wel rap bruin zien.
    Italianen, macho's eerste klas maar jullie zullen die wel baas kunnen.
    Geniet nog van de mooie omgeving (Aosta daar zijn wij ook ooit is op reis geweest, terechtgekomen nadat we aan het Lagio Majore moesten gaan lopen voor wat dacht ge de regen en een ondergelopen camping)
    en geniet van de lekkere Italiaanse wijn en de pasta's.
    Verder nog veel plezier en we kijken al uit naar jullie spannende verhalen.
    Tot de volgende en de groetjes van mij en Luc.

• 04 Juni 2013 - 20:03

Lieve:

Janne, Joppe en Jounes zijn jaloers op de lekker gelati en pizza's die jullie in Italië kunnen eten. ;-)
    Ze kijken ook al uit naar het fietstochtje met Moeke.

Ondertussen probeer ik te ontdekken hoe dat Ipad-ding werkt.