Mosvik - Namsos - Reisverslag uit Mosvik, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Mosvik - Namsos - Reisverslag uit Mosvik, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Mosvik - Namsos

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

08 Juni 2018 | Noorwegen, Mosvik

Vanmorgen heel lekker ontbeten in het restaurant van de camping want ons brood was allemaal en de winkels waren al gesloten toen wij aankwamen. Vandaag stonden er geen ferry’s op het programma, dus daar moesten we geen rekening mee houden. Onderweg werden we voorbijgereden door een mobilhome met Belgische nummerplaat. Gisteren waren die ons ook al eens voorbijgereden. In Straumen gingen we winkelen en toen kwamen we hen tegen. Zij waren van Westerloo. Zij waren reeds 4 weken onderweg en hadden 4000 km gedaan. Ze waren langs Zweden naar het noorden getrokken tot Narvik, maar dan teruggekeerd omdat het daar te koud was. Momenteel sneeuwt het nog op de Noordkaap naar het schijnt. Onderweg zie je hier heel veel mobilhomes en caravans.
‘s Middags zochten we een picknickplaats maar vonden niet direct de ideale stopplaats. Voor in een bushokje vonden we het toch te koud vanwege de wind die recht in dat hokje blies. Dus fietsten we nog maar door en in Vellamelen konden we terecht in een soort van dienstencentrum waar we iets warm bestelden om te drinken en waar wij onze boterhammen konden opeten. We waren daar ook juist op tijd binnen voor de bui. Er was ook een hobbyclub in dat gebouw en een dame die daar zat te breien verkocht ook hetgeen ze breidde. Na nog 2 paar warme Noorse sokken en een buff te hebben aangeschaft fietsten we verder.
Het was over toen we verder reden en af en toe dreigde het te gaan regenen maar het bleef heel de namiddag droog tot het laatste half uur. Toen reden we weer in de motregen. Voor we op de camping kwamen eerst wat inkopen gedaan en nu hebben we ons geïnstalleerd met een tasje thee en een koekje. De camping ligt hier vlak naast een vliegveld en er is juist een vliegtuig geland. Er landen hier maar 2 of 3 vliegtuigen per dag. Dus we moeten niet bang zijn voor onze nachtrust.
Dus iedereen slaapwel en tot ons volgende verslagje.

• 08 Juni 2018 - 21:32

Tante Lies:

Wauw, wat hebben jullie dat weer knap gedaan!!!
    De kou en nattigheid trotseren, geen makkie, volgens mij (ik die hou van de zon!!!)!!
    Jullie verslagen zijn altijd heel leuk om te lezen!
    Daarom een dikverdiende reactie!!!!

Ciao, ciao, ciao
    tante Lies

• 09 Juni 2018 - 18:39

Jos En Gerd:

Goed bezig. doe zo verder. En de zon zal heus wel schijnen als jullie op de Noordkaap zijn.
    Groetjes,
    Jos en Gerd