Dag 4 & 5 van de terugweg - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 4 & 5 van de terugweg - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 4 & 5 van de terugweg

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

24 Juli 2014 | Duitsland, Melchingen

We vertrokken met goed weer om weer een serieuze col te trotseren. We zaten op een hoogte van 600m en moesten de Arlbergpas over. Het was dus heel de voormiddag klimmen maar tegen de middag begonnen we aan het laatste en steilste stuk van de weg naar de top. Dat was afzien, erger dan de Grand Saint Bernard, waarschijnlijk ook door de warmte want het was bloedheet die dag, maar we hebben het gehaald. De afdaling nadien was zalig. We hebben heel goed berijdbare fietswegen, soms zijn het gravelpaden maar meestal toch asfaltwegen. Op een van die wegen stond dat er werken uitgevoerd werden. Wij dachten dat we er naast zouden kunnen en reden toch maar door. We hadden al een heel eind gefietst en dachten dat er geen werken meer zouden komen maar plots na een bochtje stond daar een groot machien dat de hele breedte van het weggetje in beslag nam. Er stond een man bij en die deed teken dat we door mochten. Veel plaats om te passeren hadden we niet en naast de weg ging het heel schuin naar beneden. Met moeite zijn we erdoor geraakt, eerst ons fietspaden eraf gedaan want anders lukte het niet.
'S Avonds zochten we een slaapplaats maar op een paar plaatsen was alles al bezet. We reden dan nog een km of 7 verder naar een jeugdherberg maar die was juist gesloten toen wij daar aankwamen. We hebben dan bij alle gästhouse en zomer frei aangebeld die we tegenkwamen maar nergens nog een kamer vrij. De laatste stuurde ons door naar een straatje juist na de voetbaltereinen daar woonde een zekere Tomacelli en die zou misschien nog wel kamers hebben. Dus in dat straatje maar aangebeld bij een huis om te vragen waar die madame juist woonde maar ze kende niemand die zo heette in de omgeving. Zij vroeg ons welke taal wij spraken en zei toen: "Nou spreek dan maar Nederlands." zij was van Gronigen afkomstig maar woonde reeds 30 jaar in Hard. Zij is daarna met ons op de fiets op zoek gegaan naar een gästhouse of een zimmer frei. Al de adressen die zij kende zijn we afgereden maar nergens nog een kamer vrij. Toen zijn we terug tot bij haar en heeft zij een paar hotels gebeld in Bregenz wat verderdoor en toen hadden we geluk. Zij stond erop om ons tot daar te brengen want ze wilde haar werk tot een goed einde brengen. Het was bijna 9 uur toen wij op onze hotelkamer terechtkwamen. Eind goed al goed.
Vandaag hadden we weer mooi weer. We fietsten een heel eind langs de Bodensee en daarna landinwaarts voor een laatste klim naar de Swabische Alb. Waar we nu in een gästhouse zitten. Vanaf morgen nog een afdalingetje en daarna fietsten we langs de Rijn verder noordwaarts. Er wordt hier nog mooi weer voorspeld dus dat zit goed.
Nog vele groetjes van Rita en Anita en tot het volgend verslag.

• 25 Juli 2014 - 11:38

Aldi Man:

He koene pedallo's, ge zijt nog steeds goe bezig. Nog maar een maar dagen en t is weer voorbij;
    Intussen nog een mopke voor t humeur :

Toen God de wereld schiep beloofde hij aan adam dat er op elke hoek van de wereld een ideale vrouw zou te vinden zijn.
    EN TOEN MAAKTE HIJ DE WERELD ROND ....

En koppeltje ligt in bed en zegt hij tegen haar :
    Ik ga je de gelukkigste vrouw van de wereld maken.
    Zegt zij : o ja, maar ik zal je toch wel missen hoor.

Groetjes en tot later.

• 25 Juli 2014 - 18:56

Leo Van Meer:

Hallo,

Is een mooie streek waar je langs fietst. Hopelijk heb je nog goed weer, dan is het een stuk plezanter.

Een man mocht van de dokter maar 2 pinten per dag meer drinken.
    Nu heeft hij 5 doktoors.

Mvg,

Leo

• 25 Juli 2014 - 20:14

Freddie Colruyt:

Allee nog efkes trappen en ge zijt thuis. Hopelijk blijft het droog..we zullen de" Bokma" klaar zetten bij jullie thuis komst...nog veel trapgenot