Dag 16 Bakonybél - Tihany - Reisverslag uit Tihany, Hongarije van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 16 Bakonybél - Tihany - Reisverslag uit Tihany, Hongarije van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 16 Bakonybél - Tihany

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

25 Juni 2019 | Hongarije, Tihany

Toen we gisteren in onze kamer kwamen hadden we wel een paar mieren gezien en die verdelgd. Maar toen we vanmorgen opstonden zaten mijn tassen vol mieren. Op het balkon dan maar alles uitgeladen en uitgeschud. Toen we er geen meer zagen bewegen, zijn we gaan ontbijten. Het was weeral warm toen we vertrokken. In Bakonybél onze drinkvoorraad aangevuld en we vertrokken voor onze klimdag. De eerste 20 km was het bijna constant bergop. We zijn vertrokken op een hoogte van 260 m en na 18 km zaten we op onze hoogste top van 670 m. De temperatuur was ook opgelopen tot 35° C. Nadien volgde wel een zalige afdaling op een nieuw wegdek. Zalig was dat. Onze gps had van in het begin al wat problemen. Hoogtevrees waarschijnlijk. We hebben met wat aan en uitzetten toch de weg kunnen volgen tot het op een gegeven moment niet meer ging. De reservebatterij werkte ook niet. We twijfelden of we nog een stukje rechtdoor moesten of toch al afdraaien. We kozen ervoor om toch rechtdoor te rijden. Na een paar honderd meter kwam er een bocht en daar stond een plakkaat dat een helling van 10% aankondigde. We fietsten door maar boven aangekomen hadden we toch twijfels. Bergaf doorrijden en dan merken dat we verkeerd zaten of toch terugrijden en de vorige afslag kiezen. We kozen voor het laatste en dat was de goede beslissing. De gps was ondertussen terug bij zijn positieven en heeft voor de rest van de weg niets meer gemankeerd. Vanaf toen was het af en toe nog wat klimmen maar toch overwegend dalen. Dus die extra klim waren we vlug vergeten. Van ver zagen we het Balaton reeds liggen. Het laatste stukje fietsten we naast het meer. In het hotel aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen en toen we een frisse pint bestelden hoefden we die zelfs niet te betalen. Dat was van het huis. Na gedoucht te hebben reden we naar het centrum van Tihany om iets te gaan eten. Dat was weer ruim 2,5 km bergop maar zonder tassen viel dat wel mee. We zijn ook al even gaan kijken naar de uren van de overzet die we morgen moeten nemen. Om 9 uur vaart er een boot en die willen we halen anders moeten we nog 40 min wachten. Na 2 weken en 2 dagen hebben we reeds 2005 km op de teller. Nog 2 dagen en we zijn er. We zijn bijna aan het einde van onze tocht. Maar nu is dit het einde van ons verslag
Groetjes van Rita en Anita

• 25 Juni 2019 - 21:55

Eggy & Lies:

Wauw, wat een mooi verhaal!
    Dit kan ook nie anders hé!!! 2 jonge grieten die de wereld veroveren!!!
    Jullie zijn op de goeie weg! VEEL SUCCES NOG!!!

• 26 Juni 2019 - 03:44

Lus Van Ginderen:

Dag fietsmadammen,

Nog eventjes en Boedapest ligt aan jullie voorwiel.
    Geniet nog van de laatste dagen
    en wij van jullie fietsverslagen.

Grtjes aan jullie 2tjes
    Lus

• 27 Juni 2019 - 04:53

Annemie En Dirk:

Hoi Anita en Rita, met veel plezier lezen we elke dag jullie verslag. Wij hebben ook enkele dagen met pak en zak gefietst door het Zwarte Woud dus klimmen met bagage onder de brandende zon daar kunnen we ons iets bij voorstellen. Maar we weten ook dat jullie weer een heel mooie en leuke vakantie beleven !
    Nog veel succes op de verdere tocht en dan mogen jullie weer een knappe prestatie bij op je erelijst zetten.
    groetjes Dirk en Annemie