Dag 13&14 Hundsheim - Eckartsau - Györ - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 13&14 Hundsheim - Eckartsau - Györ - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 13&14 Hundsheim - Eckartsau - Györ

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

23 Juni 2019 | Hongarije, Győr

Toen we ‘s morgens vertrokkken begon het te regenen. We trokken dan maar ons zeiltje aan. Na zowat anderhalfuur hield het op en konden we zonder regenzeil verder. Veel fietsers kwamen we niet tegen maar eens het droog was werd het weer drukker. In Tulln was er een omleiding en omdat we nog niet gewinkeld hadden draaiden we af bij een groot winkelcentrum. Alles werd daar verkocht behalve voeding. De wegen waren daar ook erg druk en omleidingsbordjes zagen we niet meer. Om toch niet te ver van de route vandaan te gaan kochten we maar vlug wat drinken in een benzinestation. Blij dat we uit de drukte waren konden we onze tocht voortzetten. Terwijl we picknickten lieten we onze zeiltjes drogen en omdat het ondertussen weer warm geworden was, staken we nog even onze voeten in het frisse water van de Donau. Rond 2 uur doorkruisten we Wenen. We fietsten door de Prater een park- en wandelgebied. Dan gingen we de grote Donaubrug over naar het Donau-eiland. Er waren daar veel fietsers en joggers. Een groot kontrast met de omgeving enkele kilometers verder. Aan weerszijden van de weg zagen we enorme olietanks van de overslaghaven. Daarna reden we weer door natuurgebied. We fietsten door tot Eckertsau en toen we daar juist binnenzaten, begon het hard te regenen. Deze morgen was er ook regen voorspeld en ja het begon weer te regenen juist toen wij vertrokken. Het viel allemaal wel mee want na een half uur was het over. Na een goed uur fietsen gingen we dan de grens over met Slovakije. En een paar uur later passeerden we de grens met Hongarije. In Dunakiliti waren we bij de kerk op een bankje aan ‘t picknicken toen het begon te regenen. De deur van de kerk stond open zodat we maar in het portaal verder onze picknick opaten. Het was een stevige donderbui. Eens de buikvet trokken we verder. Na een half uur fietsen begon het weer even fel te regenen maar dat duurde niet lang. Later in de namiddag hielden we nog een stop en terwijl we nog iets aten, kwamen er weeral donkere wolken opzetten. We besloten even te wachten om verder te rijden en al goed want 5 minuten later was het weeral prijs. Het was een hevige korte bui en eenmaal die over was reden we verder naar Györ. Na even zoeken vonden we ons hotelletje. Morgen trekken we richting Balatonmeer en de weersvoorspelling ziet er goed uit. Dat was het dan weer. Groetjes en tot ons volgend verslagje

• 23 Juni 2019 - 18:43

De Slijkstraters:

Hola, Boedapest komt nu wel héél dichtbij, nog een paar dagen fietsen en dan nog wat genieten! Hopelijk onder een stralende zon, hier wordt het deze week 39°... Da's misschien ook wat te gek maar compensatie voor die wateroverlast van vorige woensdag:-)
    Nog veel trapplezier!

• 24 Juni 2019 - 13:25

Aldiman:

Weeral een hele prestatie van de niet te kloppen dames !!!
    Nog een paar dagen volhouden en dan is het weer volbracht.
    Dikke proficiat