Honningsvåg - Kalmthout - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Honningsvåg - Kalmthout - Reisverslag uit Kalmthout, België van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Honningsvåg - Kalmthout

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

26 Juni 2018 | België, Kalmthout

De was hangt te drogen, de fiets is terug gekuist en opgeblonken en we hebben weer een nacht in ons eigen bed geslapen, zalig.
Zondag was een dag dat we konden uitslapen maar uit gewoonte zaten we toch al op tijd te ontbijten. In de voormiddag was het aan het regenen dus hebben we onze fietstassen eens opgerommeld en uitgekuist, zodat die klaarstonden voor ‘s anderdaags. Tegen de middag besloten we om toch maar eens naar de luchthaven te wandelen om te kijken of er fietsdozen afgezet waren. Eens daar aangekomen stonden voor een gesloten deur maar we zagen wel 2 fietsdozen staan in niet al te beste staat. Op zondag was de luchthaven pas om half zes ‘s avonds open. In het hotel hadden ze nog een goede doos staan, wisten we. Dus besloten we om die te gaan vragen en ‘s avonds nog naar de luchthaven te brengen. Er stond weeral een stevige wind en gelukkig hadden we die niet tegen want zo’n grote doos vangt veel wind als je niet oppast. De dozen in de luchthaven waren nog van reizigers die ze daar hadden achtergelaten en we mochten die gebruiken. Ze kleefde er een papiertje op dat ze gereserveerd waren. De man van de sportwinkel had dan toch geen dozen afgezet ook al omdat de luchthaven op zaterdag gesloten is. Dus hadden we nog een kans dat hij ze maandagmorgen zou afzetten. Op maandag tegen 8 uur gebeld maar er waren geen dozen geleverd. Dan nog maar een doos in het hotel gevraagd en alvast naar de luchthaven gebracht. Dan al onze bagage gaan halen, nog wat eten voor onderweg gaan halen en we konden huiswaarts vertrekken. Toen we goed en wel bezig waren om onze fietsen in te pakken, kwam de man van de sportwinkel nog dozen brengen. We hadden geluk want die waren steviger dan die er stonden en zo konden we per fiets 2 dozen gebruiken. Wij hadden de hal in de luchthaven helemaal in beslag genomen, ja zo groot was die nu ook weer niet. Zowat ne grote living. Plakband was daar ook genoeg dus hebben we alles goed vastgeplakt. Voor we de dozen dicht deden moest de security nog komen checken of alles ok was en toen mochten we de dozen sluiten. We waren met negenen voor een vliegtuig voor 36 personen. Er was ook nog een Nederlander die was komen vissen en in een speciale koelbox zijn vis mee kon nemen. Hij had een kabeljauw gevangen van 29 kilo. De vlucht in het kleine vliegtuig viel heel goed mee alsook het landen. De eerste landing was reeds na vijfentwintig minuten in Hammerfest waar we na een kwartier terug opstegen met een volledig bezet toestel naar Tromsø. Daar aangekomen hadden we twintig minuten om over te stappen richting Oslo. Ja nu was het niet van de ene ferry naar de andere crossen maar van het ene vliegtuig naar het andere want in Oslo hadden we weer maar vijfentwintig minuten tijd om onze weg te zoeken want elke keer was de luchthaven al wat groter en de vliegtuigen ook. En zo landen we dan uiteindelijk in Zaventem waar René en Luc ons stonden op te wachten al was dat ook weer even zoeken want het is daar hard veranderd. Het was niet erg druk op de baan zodat we na een uur in Kalmthout waren.
Vandaag dus gewassen, gestreken en gewinkeld want de ijskast was letterlijk leeg, op 2 pakjes boter en een fles melk na. En onderweg en in de Colruyt ook al commentaar van “O zeg, ik heb jullie gevolgd, ‘t was goed hè”. Dat is ontzettend leuk alsook de reacties na elk verslag. Dan was het bij ons altijd van: “zeg zou er iemand gereageerd hebben?” Dus beste lezers en sympathisanten hartelijk dank om ons te volgen en voor de fijne reacties.
Veel groetjes van de fietsmadammen, Rita, Anita en Alexandra.

Voor onderweg hadden we boterhammen en skolebrød of skoleboller bij, dit is een soort koffiekoek die je daar overal kan kopen. Heel lekker met kokos en pudding. Recept en afbeelding bij de foto’s

• 26 Juni 2018 - 21:09

Raymond:

Het was interessant om jullie boeiende belevenissen te lezen.. wat een avontuur !! Proficiat aan de drie fietsmadammen.

• 26 Juni 2018 - 22:20

Jeanne En Co:

Knappe prestatie. Proficiat. Leuk om jullie verslagjes te lezen. Tot de volgende...

• 30 Juni 2018 - 07:21

Bert Deckers:

Een prachtig verslag van een prachtige fietsreis van prachtige madammen