Namsos - Vennesund - Reisverslag uit Vennesund, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Namsos - Vennesund - Reisverslag uit Vennesund, Noorwegen van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Namsos - Vennesund

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

09 Juni 2018 | Noorwegen, Vennesund

Vanmorgen reeds op tijd vertrokken omdat er toch wel een lange tocht, 138 km, op het programma stond. Het blauw kwam al een beetje door de wolken en het voelde al iets warmer dan gisteren. Bij onze eerste afdaling zag Alexandra een eland in het bos. Tijdens zo’n afdaling kun je niet alles zien en het was dus puur geluk dat zij die zag staan. Reeën hebben we al meer gezien. We reden veel door de bossen en de bergen rondom werden meer heuvels. We bereikten ‘s middags de ferry in Lund en zetten van daaruit over naar Hofles. Na onze picknick reden we verder door Kolvereid en toen we 10 km verder de weg richting Leka wilden nemen stond er een verbodsbord en moesten we een andere weg kiezen. Dat werden nog eens 12 km extra. Maar de zon was ondertussen volop van de partij en we passeerden mooie vergezichten en vele watervallen, waaronder de “sluier van de bruid”. Het was aan de overkant van het meer die waterval, maar je hoorde van ver het water naar beneden donderen. De bergen rondom werden weer hoger en er was weer sneeuw op de bergtoppen te zien. We haalden toch nog onze geplande ferry om 18 uur 40. Vanaf de ferry naar de camping was maar enkele honderden meters.
Wat we nog hadden vergeten te vertellen was dat we op het vliegtuig bij ons vertrek 2 jonge Belgen, Jeroen Maes en René Vermeulen, hebben ontmoet die gingen meedoen aan een ultra trail van 24 km op de lofoten. Zij deden mee voor een goed doel. Een vriend van hun had teelbalklanker en zij hadden zich laten sponsoren onder het motto “Kust Allemaal Ons Lofoten”. Wij hebben ondertussen ontdekt dat het hen gelukt is om deze uit te lopen. Proficiat.
De zon schijnt hier nog volop, 22:45. Dat maakt het niet gemakkelijk om op tijd in bed te kruipen. Maar we zullen de dag nu toch maar afronden en ook dit verslagje.
Groetjes van de fietsmadammen

• 10 Juni 2018 - 18:21

Elza De Jongh:

Ge ziet Belgen kom je overal tegen.
    Volgens de foto's heb je nog connecties gemaakt ,waarschijnlijk ieder met zijn eigen verhaal, dat zal ook wel het leuke zijn.
    De foto's spreken voor zich, mooie natuur!
    Hopelijk heb je de Noorse sokken vooreerst niet nodig en kunnen jullie van het zonnetje genieten.
    Hebben jullie genoteerd hoeveel keer je de overzet moet nemen?
    Nog veel fietsgenot en veel avontuur.

grts Elza en Luc

• 11 Juni 2018 - 17:57

Bé En Roelie:

Hallo madammen jullie racen ja door het prachtige Noorwegen. Wij zijn nu in Steinkjer het is een stuk kouder geworden maar tot nu toe nog geen druppel regen gehad
    Groetjes,

R&B