Kotly - Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Kotly - Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Kotly - Sint Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

17 Juni 2015 | Rusland, Sint-Petersburg

Gisteren schreef ik dus dat we hoopten iets lekker te kunnen eten maar dat viel dik tegen. Om vijf na acht kwamen wij in de eetzaal en ons borden stonden al ingeschept op tafel. De manager Eduard had gezegd om 8 uur dus wij waren te laat. Er stond een bord met macaroni en een kipfilet in een pannenkoek gedraaid en daarbij nog een klein bordje met rode biet denken we. Voorts stond er nog een mandje met enkele sneetjes brood. Op tafel stond een fles met een pikant sausje dat wat smaak aan ons eten gaf. We konden thee of water drinken. Als dessert stond er een schaal koekjes. En dat was het dan. Heel sober en bijna kazerne achting. Voorts kwamen er alleen maar mannen eten. Naar 't schijnt werkvolk voor de aanleg van de haven Ust Lugo. Die moesten hun bordje zelf gaan halen aan een doorgeefluik. En nadien afruimen ook. Zij kregen geen koekjes. Vanmorgen kregen we een bord met een soort lauwe havermoutpap, een paar sneetjes brood een koud gekookt ei en een schelleke boterhamworst. En thee naar believen. Zeg nu zelf dat is heel wat voor 2 euro. Die pap was niet om te eten, het smaakte wel havermoutachtig maar ik denk niet dat er melk inzat. Toen Rita suiker in haar kom wilde doen viel het deksel eraf en heel de tafel onder de suiker. Er was gelukkig niemand anders in de zaal dus hebben we alles maar vlug terug in de pot geschept. Juist toen alles opgeruimd was kwam de manager nog even kijken of alles ok was. Voor onze boterhammen hebben we onze pot confituur maar gaan halen. Bij het vertrek wou de manager nog een foto van ons en wij hebben er nog een van hem genomen. Fier dat die mens was. Hij vroeg ons ook om op booking.com een goede score te geven.
Zo vertrokken wij dan aan onze laatste fietsdag naar Sint Petersburg. Het was koud deze morgen en de eerste dag dat we onze fleece aangedaan hebben. Maar na de middag kwam de zon erdoor en werd het warmer. Meestal hadden we windaf. We hebben ook nog even stilgestaan bij een dodelijk slachtoffer van een vluchtmisdrijf. Zie foto hieronder. Iedereen die meer inlichtingen kan verstrekken i.v.m. Het slachtoffer kan deze tips doorgeven in de reacties. De beste tip kan natuurlijk rekenen op een mooie beloning. Op onze tocht hebben we natuurlijk ook veel honden gezien, meestal aan de ketting maar ook loslopende. Zo zagen we deze namiddag reeds van ver een zwarte hond langs de straat zitten. Wij begonnen al maar flink door te trappen ingeval hij achter ons aa zou komen. Eerst dachten we oei die komt er al aan maar niets was minder waar, die hond ging van ons lopen. Daarbij stak die de straat over en kwam bijna 2 keer onder een auto terecht. Dat scheelde echt niet veel.
In de namiddag bereikten we Peterhof en reden we voorbij het grote paleis. Van toen af was het een hele drukte op de weg. Zeker in vergelijken met de voormiddag toen we door een heel eenzaam en verlaten land reden. Het kontrast kon niet groter zijn. Het is ontzettend druk in Sint Petersburg. We zijn reeds enkele grote gebouwen gepasseerd waaronder de Hermitage. Het is allemaal heel indrukwekkend. De volgende dagen gaan we dus city trippen. Een verslagje volgt nog wel.
Groetjes
Anita en Rita

• 17 Juni 2015 - 23:39

Greta Van Aert:

Dag Anita en Rita,
    Wat jullie presteren op de fiets is buitengewoon, een dikke proficiat daarvoor, geniet nu maar van al het mooie van Sint Petersburg,
    ik heb ook genoten van het dagelijkse reisverslag, heel mooi geschreven!
    Lieve groetjes uit Kalmthout,
    Greta

• 18 Juni 2015 - 08:57

Koen, Britt & Laurien:

Eindbestemming bereikt!! Super gedaan!
    Foto 1 en 2 hebben duidelijk iets met elkaar te maken... Alleen het petje en sjakosje zijn verdwenen :-)

• 18 Juni 2015 - 16:34

René GTF:

Dames,
    Een heel dikke proficiat voor deze schitterende prestatie, en voor de verslagen die ons jullie tocht lieten meebeleven. Geniet van enkele dagen vrijheid in Peter's city. Wij hopen Anita snel terug bij GTF te zien , en te horen.
    Grtjes
    René

• 19 Juni 2015 - 10:55

Joris En Tinne, Timo En Kasper:

Een dikke proficiat voor de fietsdames!
    Een uitzonderlijke prestatie en weeral veel meegemaakt onderweg, het was erg leuk om dat te kunnen lezen.

• 21 Juni 2015 - 21:38

Joris & Birgit:

Knappe prestatie dames !!
    Proficiat