Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Rita en Anita - WaarBenJij.nu

Dag 2 & 3

Blijf op de hoogte en volg Rita en Anita

22 Juli 2014 | Oostenrijk, Ried im Oberinntal

Spijtig genoeg kwam de weersvoorspelling uit en hebben we donder en bliksem en bakken water over heen ons gehad. 's Nachts was het reeds aan het onweren en donderde het al heel hard. Toen we 's morgens vertrokken was het aan 't regenen en dat werd alsmaar erger. En dat werd erger en erger. Wij bleven even schuilen onder een brug maar daar krijg je het ook maar koud van dus sprongen we maar weer op de fiets. Tegen half 4 hield het dan eindelijk op. Niet veel volk gezien onderweg. Wel mooi en autovrij fietspad tussen de boomgaarden. We hebben geslapen in de jeugdherberg van Merano.
Voor vandaag was er ook wisselvallig weer voorspeld maar dat is goed meegevallen. De zon scheen bij het vertrek en wij begonnen bij 300 meter hoogte aan de klim naar de Reschenpas 1500 meter. Zeer mooi fietsen op een autovrij fietspad nog altijd tussen de appelbomen. Ik denk dat we meer dan 120 km tussen de boomgaarden gefietst hebben. Tegen de middag overtrok maar het bleef droog. In de late namiddag begon het te regenen en hebben we nog een uurtje in de regen gefietst. Voor het watergevoel weet je wel. We hebben vandaag door 3 landen gefietst : Italië, Zwitserland en nu zijn we in Oostenrijk. We slapen vanavond in gasthof Cäcilia in Ried. Morgen doen we dan nog de beklimming van de Arlbergpas als afronding van onze hoogtestage.
Dat was het dus weeral voor vandaag
Groetjes
Rita en Anita

• 23 Juli 2014 - 15:01

Gerd En Jos:

Hallo Rita en Anita,
    Alvast proficiat om Venetië te bereiken.
    We zijn er te laat achter gekomen dat jullie vertrokken. En nu komen jullie ook al met de fiets naar huis. Hopelijk niet te veel in de regen, maar anders ... dan heb je al ineens gedoucht en moet je je 's avonds alleen nog maar droog wrijven.
    Groetjes en nog veel fietsplezier,
    Jos en Gerd

• 23 Juli 2014 - 20:48

Corina Mol:

Van harte gefeliciteerd met het behalen van Venetië ik lees met plezier jullie reis verslagen.

een hele gezellige terug reis.

groetjes Corina

• 23 Juli 2014 - 23:44

Aldiman:

allee, hup, weer een stukske dichter bij uw doel. dat gaat ge vast wel halen.
    een warme ontvangst zal je deel zijn . dat is heeeeel fijn.
    nog eens een grapje om de boel wat op te vrolijken? mocht dat niet het geval zijn, la

• 23 Juli 2014 - 23:58

Aldiman:

Hup, mijn vingers waren weer veel te rap.
    hier dus het grapje van de dag :

De fred, een postbode, komt al 20 jaar bij de familie Van Alphen en drinkt daar iedere dag zijn taske koffie.
    OP een dag komt hij er weer aan, belt en belt en er wordt niet open gedaan.
    De buurman ziet dat en zegt : ja, die zullen nog slapen want ze hebben gisteren hun 25st huwelijksverjaardag gevierd.
    O, zegt de Fred, das fraai, en ik was er niet uitgenodigd.
    Ja, zegt de buurt, en t was nochtans heeeel leuk.
    Om 21 h werd het plezant : de vrouwen moesten hun bovenkleding uittrekken en de mannen moesten, geblinddoekt al tastend weten te raden wie hun vrouwen waren.
    Doeme, zegt de Fred, das leuk en ik was niet uitgenodigd.
    Ja, zegt de buur, das sneu, maar om 1 uur was het nog beter, de mannen moesten hun broek en onderbroek uittrekken en de vrouwen moesten , weer geblinddoekt, op de tast raden wie de man was die ze "onder handen " namen.
    Zegt de Fred weer : das fraai, dat had ik willen meemaken, maar ik was niet uitgenodigd, na 20 jaar.
    zegt de buurman : ja, ge waart er niet bij, maar uw naam werd door de vrouwen wel heel dikwijls genoemd!!!

Voila, ge kunt weer voort. Tot de volgende etappe;
    Groetjes